וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן השבי: שליט הועבר לקבע והועלה לדרגת רב-סמל

14.10.2011 / 12:40

בצה"ל ממשיכים להיערך לשחרור החייל החטוף. קציני בריאות נפש ערכו סימולציות בנוגע למצבו. במקביל נחשף כי בעת מועד שחרורו מצה"ל, הועבר שליט לאחריות מחלקת משרתי הקבע

כשגלעד שליט יחזור בשבוע הבא לישראל אחרי שהות של כחמש שנים וחצי בשבי חמאס בעזה, הוא יופתע לגלות שמבחינת צה"ל הוא נחשב לחייל בשירות קבע. גורם באגף כוח אדם בצה"ל, חשף הבוקר (שישי) כי שליט הועלה לדרגת סמל-ראשון עד יולי 2008 ויממה לאחר מועד שחרורו מצה"ל, בזמן שחבריו עברו בשערי הבקו"ם, הוא הועבר ממחלקת כוח אדם האחראית על חיילי הסדיר למחלקת משרתי הקבע.

בהמשך הועלה שליט לדרגת רב-סמל ובשל כך הועברה למשפחתו משכורת של חייל בשירות קבע. יצוין כי גם תמי ארד, רעייתו של הנווט השבוי רון ארד, מקבלת עד היום בהסדר דומה, את משכורתו של רון כמשרת קבע.

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

במצפה הילה סופרים את הדקות: "יהיה כאן טירוף"
משפחות הרוגי קו 405: "כואב, אבל רוצים את גלעד"
חמאס: "ישראל התחייבה שלא לפגוע במשוחררים"
"גלעד ייפגש לראשונה עם הוריו בבסיס במרכז הארץ"

גלעד שליט. רויטרס
"תיתכן אפשרות ששליט לא ישוב לביתו בשל סיבות בריאותיות"/רויטרס

בתוך כך, בצה"ל ממשיכים להיערך לקראת שחרורו של שליט, הצפוי לצאת אל הפועל ביום שלישי הקרוב. קציני בריאות נפש ערכו סימולציות בנוגע למצבו של שליט ולאופן הסיוע והטיפול להם יזדקק במידת הנדרש.

גורם צבאי הבקיא בפרטי ההיערכות ציין כי משפחת שליט תקבל את כל הסיוע הנדרש, מהרגע שבו גלעד ישוב לאדמת ישראל. לדבריו, "יש מספר הערכות לגבי מצבו הבריאותי והנפשי. בשלב הראשון הוא יעבור סדרת בדיקות מהירות לאבחון ראשוני ואז תתבצע הערכת מצב רפואי, בנוגע לאופן הטיפול כולל בדיקת צורך באשפוז".

הגורם הצבאי הוסיף כי תיתכן אפשרות ששליט לא ישוב לביתו, בשל סיבות בריאותיות. הגורם ציין כי "במסגרת העסקה, אנשי חמאס התחייבו להחזירו בחיים, אך לא התחייבו בנוגע למצבו הבריאותי".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully