וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני אישור העסקה: ישי דרש לכלול אסירים יהודים

פנחס וולף

14.10.2011 / 0:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיב במהלך הישיבה הדרמטית על אישור העסקה לשחרור שליט, לבקשת השר ישי, לכלול בעסקה גם 12 אסירים יהודים ביטחוניים. "הבקשה נועדה להרגיע את הימין"

יו"ר ש"ס השר אלי ישי העלה בישיבת הממשלה שבה אישרו השרים את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, בקשה לשחרר יחד עם המחבלים שישוחררו בעסקה גם 12 אסירים יהודים, שהורשעו או הואשמו ברצח ובפגיעות אחרות בערבים. להצעתו של השר ישי הצטרפו גם השר משולם נהרי (ש"ס), משה כחלון ויולי אדלשטיין (ליכוד).

העסקה לשחרור גלעד שליט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
השר יעלון: "עסקת שליט תביא לרצח מאות ישראלים"
חמאס פרסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו
מחלוקת בחמאס: "מזועזעים שהבכירים לא חלק מהעסקה"

לפני ישיבת הממשלה ביקש השר ישי משמואל מידד, ראש עמותת "חננו" הפועלת למען אסירים יהודים ביטחוניים, את רשימת האסירים. בין היתר הרשימה כוללת את "מחתרת בת עין", שלומי דביר ועופר גמליאל; שוטרי מג"ב שהואשמו בהריגת ערבי - שחר בוטביקה, ינאי ללזה ודניס אלחדוף; גור אמל, עמי פופר שנידון בעבר ל- 7 מאסרי עולם ועונשו נקצב ל-40 שנות מאסר וג'ק טייטל שמואשם בשני מקרי רצח ובשלושה ניסיונות רצח.

ישי אמר בישיבה כי בקשתו נועדה לאזן ולהרגיע את הצד הימני של המפה הפוליטית שהביע התנגדות לעסקה. השר לענייני מודיעין דן מרידור (ליכוד) הביע בישיבה התנגדות נחרצת ואמר בציניות: "אפשר כבר לשחרר את יגאל עמיר וזהו". ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיב לדברים שנאמרו בדיון.

בשיחה עם וואלה! חדשות, הסביר השר נהרי כי "צריך לכרוך זאת יחד עם שחרור האסירים הערבים, כי אז יהיו פחות התנגדויות. מבחינת הצדק וההיגיון לא צריך לשחרר את האסירים הערבים, אבל כעת אין ברירה. ואם כך - למה שלא ישחררו את האסירים הביטחוניים היהודיים? אין שום הצדקה להפרדה הזאת. אלו אסירים שהרבה זמן בכלא וזה לא הגון שמשחררים בכמויות ארכי מרצחים שנדונו לכמה מאסרי עולם, ואסירים יהודיים לא ישוחררו. אסור לקחת את החוק לידיים, אבל הייתה להם נפילה, ואסור לדלג עליהם כשכבר נקלענו לסיטואציה הזאת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

עדכון ראשון: 22:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully