וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביבה ונועם שליט: "מחכים לראות את גלעד"

אריאל נוי

12.10.2011 / 1:26

הוריי החייל החטוף הגיבו בהתרגשות לאישור העסקה בממשלה, אולם הדגישו: "עד שנראה את גלעד אנחנו מאופקים". נועם שליט התייחס לציון 25 שנים לנפילת רון ארד בשבי: "השמחה מהולה בעצב"

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1867968/@liveFrame&channel_name=liveufeed2&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

"השמחה אינה ניתנת לתיאור, אבל עד שלא נראה את גלעד אנחנו עדיין מאופקים ומחכים", כך אמרה הלילה (רביעי) אביבה שליט, אמו של החייל החטוף גלעד שליט, בהתייחסה לאישורה של העסקה להחזרת בנה לפני זמן קצר בממשלה, שאושרה ברוב של 26 שרים. כששמענו על הבשורה הרגשנו אנחת רווחה, אבל אנחנו מחכים בדאגה רבה עד שיחזור ואנחנו מקווים שזה יהיה כמה שיותר מהר", הדגישה.

אביו של גלעד, נעם, הוסיף כי הם "מברכים על המנהיגות והאומץ של ראש הממשלה, למרות הזמן הרב שעבר - הוא הצליח לעשות את זה". בדבריו הודה גם לפעילים שתמכו במשפחה "במאבקם הארוך ולתומכים הרבים שליוו אותם לאורך התקופה. בתשובה לשאלה האם יישארו באוהל המחאה שהוקם מול מעון ראש הממשלה ענה כי "האוהל סיים את תפקידו. אנחנו נתארגן ונחזור הביתה".

גלעד בדרך הביתה - כותרות אחרונות:
הממשלה אישרה: העסקה לשחרור שליט תצא לפועל
מהחטיפה ועד לאישור העסקה: כרונולוגיה של תקווה
עסקת שליט: כל הפרטים על ההסכם שנחתם עם חמאס
משעל: "אלף אסירים שלנו ישוחררו תמורת אחד"
נתניהו: "העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב"
חמש שנים בשבי: כך נראו 24 שעות במאהל המחאה

מאהל שליט בעת סגירת עסקת שליט, אוקטובר 2011. דרור עינב
"אנחנו מחכים בדאגה רבה עד שיחזור ואנחנו מקווים שזה יהיה כמה שיותר מהר". אביבה שליט/דרור עינב

נעם שליט התייחס גם לטייס השבוי, רון ארד. "היום ציינה משפחת ארד 25 שנה לנפילתו של רון ארד בשבי, והשמחה שלנו מהולה בעצב של המשפחה שלא זכתה לראות את רון חוזר הביתה. אנחנו מחבקים את משפחת ארד ואנחנו גם איתם הערב". כשנשאל על תחושותיו עקב המחיר הגבוה של העסקה, במסגרתה תשחרר ישראל 1,000 אסירים פלסטינים, אמר שליט כי "אני רוצה להזכיר לכולם, את העסקה לא אנחנו עשינו ולא אנחנו קבענו את המחיר. זו עסקה שממשלת ישראל החליטה עליה ולא אנחנו. המחיר הוא לא קל אבל לא אנחנו אחראים עליו".

יואל שליט, אחיו של גלעד, אמר מוקדם יותר כי הוא "רק מחכה לספר לו בפעם הראשונה איך אנחנו נאבקנו שיחזור ואני מחכה לחבק אותו אותו". יערה וינקלר, בת זוגתו של יואל שמעולם לא הכירה את גלעד הוסיפה כי היא "מחכה לרגע שאכיר אותו והוא יהפוך לחלק מהמשפחה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאהל שליט בעת סגירת עסקת שליט, אוקטובר 2011. דרור עינב
"רק מחכה לספר לו איך אנחנו נאבקנו שיחזור". יואל שליט/דרור עינב

הממשלה אישרה הלילה ברוב של 26 תומכים מול שלושה מתנגדים את העסקה. ההסכם בין ישראל לחמאס נחתם בימים האחרונים, והעסקה צפויה לצאת לפועל כבר בשבוע הבא. שלושת המתנגדים היחידים לעסקה היו שר החוץ, אביגדור ליברמן, השר לעניינים אסטרטגיים, משה בוגי יעלון, והשר לתשתיות לאומיות, עוזי לנדאו.

ישראל צפויה לשחרר 1,000 אסירים פלסטינים בעסקה, בה היו מעורבים אלוף יוחנן לוקר, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, דוד מידן, השליח המיוחד, וראש השב"כ, יורם כהן. העסקה נחתמה בראשי תיבות. בשלב ראשון ישוחררו 450 אסירים ורק לאחר מכן ישוחררו יתר 550 האסירים. גורם בחמאס אמר כי כל הקטינים והנשים וישוחררו מהכלא, כמו גם 45 אסירים מירושלים ו-6 אסירים מקרב ערביי ישראל.

על פי החוק, הממשלה מחויבת לתת פרק זמן של 48 שעות שבו ניתן יהיה לעתור לבג"ץ נגד אישור העסקה לשחרורו של שליט, ונגד שחרור מאות המחבלים הצפויים להשתחרר במסגרתה. בירושלים צופים שנפגעי טרור יעתרו נגד שחרורם של מי שרצחו את יקיריהם. לפיכך, על פי החוק, ניתן יהיה לבצע את העסקה החל מיום שני הבא, משום שימי שבת וחגים אינם נכללים במניין שתי היממות המחויבות בחוק.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully