וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שליט מנעו ביקור של קרובי אסירים פלסטינים

קובי דוד

11.10.2011 / 10:20

פעילי ארגון "צבא החברים של גלעד שליט" וארגון "רעות" חסמו בגופם אוטובוס של פלסטינים, שביקשו לבקר את קרוביהם בכלא שאטה בצפון. "הצלחנו להראות לחמאס שנגמרו החגיגות בבתי הכלא"

פעילים בארגון "צבא החברים של גלעד" ופעילי ארגון "רעות", הפועל למען חיילים חטופים, חסמו הבוקר (שלישי) בגופם אוטובוס של קרובי אסירים פלסטינים, אשר היו בדרכם לבקר את יקיריהם.

עוד באותו נושא
האסירים הפלסטינים השובתים רעב: "נפסיק גם לשתות"
רופאים לזכויות אדם: רוצים לבקר האסירים השובתים רעב
הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים: "אנחנו ננצח"

האוטובוס, אשר הגיע מהגדה המערבית ועליו קרוביהם של אסירים פלסטינים הכלואים בכלא שאטה בעמק בית-שאן, נחסם על ידי כ-100 פעילים, אשר עצרו את האוטובוס בגופם בסמוך לכלא. כוחות משטרת העמקים שהגיעו למקום אבטחו את האירוע, שהסתיים ללא עימותים עם המשטרה. משירות בתי הסוהר נמסר כי אוטובוס המבקרים עזב את המקום מרצונו, ולא דווח על שימוש באלימות פיזית. הפעילים הצהירו כי מטרתם היא ליצור לחץ על ארגון חמאס, כדי לשפר את תנאי כליאתו של גלעד שליט.

פעילה מרכזית בארגון "רעות", אורנה שמעוני, אמרה לוואלה! חדשות, כי "מבחינתנו מדובר בהצלחה גדולה. הצלחנו היום להראות לחמאס שנגמרו החגיגות בבתי הכלא. כל זמן שהחייל החטוף גלעד שליט לא יקבל ביקור, גם הם לא יזכו לביקורים – ואני מקווה מאוד שהאירוע הזה ישפיע על ממשלת ישראל להפסיק לאלתר את ביקורי האסירים בכלא". עוד ציינה שמעוני, כי בהמשך צפויות פעולות מחאה נוספות, בהן הפגנות וחסימת כבישים, ברחבי הארץ.

לפני כשבועיים פתחו אסירים ביטחוניים פלסטינים בשביתת רעב, בבתי סוהר ברחבי הארץ. שביתת הרעב מתבצעת בעידוד שר האסירים הפלסטיני עיסא קראקע. הפלסטינים הכלואים מוחים על כך ששירות בתי הסוהר החריף את תנאי כליאתם. החרפת התנאים בוצעה לפי דרישת הממשלה, כדי ליצור לחץ על חמאס בנוגע לשליט. לדברי קראקע, "הם אינם מתכוונים לחדול עד שייענו לדרישותיהם". אתמול הודיעו האסירים הפלסטינים כי בכוונתם להפסיק גם לשתות.

לפנייה לכתב: davidkobi@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully