וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

387 מתמחים לא הופיעו לעבודה, ניתוחים נדחו

אריאל נוי

11.10.2011 / 0:17

בבית הדין הארצי לעבודה נמשך הדיון בבקשת האוצר להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים המתפטרים. במשרד הבריאות חוששים מפגיעה במחלקות נשים, ילדים, אורתופדיה וכירורגיה

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, ערן גילווארג, דניאל בוק וגדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד נועדים נציגי הרופאים המתמחים ונציגי משרד האוצר בבית הדין הארצי לעבודה, דיווח אמש (שני) ראש מנהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר חזי לוי, תאר כיצד משרדו התמודד עם היום הראשון להתפטרות המתמחים בו לא הופיעו לעבודה 387 מהם. עיקר בתי החולים שנפגעו מהמהלך היו בית החולים רמב"ם בחיפה, בית החולים איכילוב בתל אביב ובית החולים מאיר בכפר סבא. 77 מתמחים לא הופיעו לעבודה ברמב"ם, 105 מתמחים נעדרו מאיכילוב, ו-71 מתמחים לא התייצבו ב"מאיר". כמו כן, 18 רופאים מתמחים לא עבדו היום בבית החולים בני ציון בחיפה, 42 בשיבא תל –השומר, 20 בבית החולים וולפסון ושבעה נוספים לא הופיעו לעבודה בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

מאבק המתמחים - כותרות אחרונות:
נתניהו: תוספת של אלפי שקלים לרופאים במערכת
החולים עם המתמחים: "הם היו צריכים להתפטר מזמן"
שטייניץ למתמחים: "אל תשברו את הכלים ואת החולים"
הכירו את הרופאים המתמחים שהתפטרו

במשרד הבריאות הוקם חדר מצב בכדי להתמודד עם העומסים והשיבושים שחלו בשל התפטרות המתמחים. כך למשל, נדחו חלק מהניתוחים שתוכננו בבית החולים רמב"ם וחלק מהמנותחים הופנו לבית החולים בנהריה. לחדר המצב הגיעו במהלך היום עדכונים שוטפים לגבי מצב בתי החולים ובמקביל, סייר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, בשבעה בתי חולים מתוך תשעה בתי חולים בהם מתחולל המשבר. ממשרד הבריאות נמסר כי בכל בתי החולים פועלים חדרי המיון והפעילות הדחופה כסדרם. עוד נמסר כי עלולה להיווצר מגבלה בפעילות במחלקות נשים, ילדים, אורתופדיה וכירורגיה, בעיקר בבתי החולים שיבא, איכילוב, מאיר, רמב"ם, רבין ושניידר. חדר המיון לילדים ברמב"ם, קיבל היום רק מקרים דחופים והציבור התבקש לפנות לבתי חולים אחרים. מחר לא יפעלו בבית החולים מרפאות החוץ ומרפאות הילדים.

המתמחים: "הפסדנו במאבק"

לפנות ערב סיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבה דחופה עם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן ושר האוצר יובל שטייניץ במטרה להביא לפתרון למשבר. בסיום הפגישה נמסר מלשכת נתניהו כי זה הנחה את הדרגים המנהלים את המשא ומתן מול הרופאים הצעירים, להעניק תוספת של אלפי שקלים למשכורת החודשית. נתניהו הנחה להעניק את התוספת לרופאים צעירים שיתמקדו רק בעבודה במערכת הבריאות הציבורית.

במקביל, כאמור, דן בית הדין הארצי לעבודה בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים המתפטרים. בבקשה לבית הדין טענה המדינה כי לא ניתן לפרוץ את מסגרת ההסכם שנחתם בין משרד האוצר להסתדרות הרפואית, אולם קיים פתרון ב"הסטות" בתוך ההסכם הקיבוצי, מבלי לפגוע בעיקרי ההסכם. מנגד, טוענת המדינה, כי "נציגי המתמחים עמדו על כך כי יש לקצר את תקופת ההסכם לשלוש שנים וכי יש להוסיף תוספת שכר משמעותית מעבר לאלו הקבועות כיום בהסכם, תוך פריצת עלות ההסכם הנוכחית".

לפני הדיון המכריע בבית הדין, אמרו נציגי המתמחים כי הם "הפסידו במאבק" וכי הם מקווים שיאפשרו להם להתפטר. ד"ר הרן אמר כי "הגענו למצב שאנחנו לא רוצים יותר כלום. לא רוצים שום דבר רק שיתנו לנו ללכת. זו זכותו הבסיסית של כל בן אדם, גם של רופא". לגבי המתווה שהציע האוצר, אמר הרן כי "הם לא מציעים שום דבר שהוא לא פלסטר על רגל כרותה". לדבריו, הצעת האוצר לקבל תמורה כספית נוספת רק עבור תוספת שעות עבודה איננה הגיונית. "עוד כסף תמורת עוד עבודה? אנחנו עובדים 400 שעות בחודש ואמרו לנו לעבוד עוד שעות".

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully