וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: יוגדל הפיצוי על לשון הרע

פנחס וולף

10.10.2011 / 16:00

הצעת חוק חדשה תאפשר לנפגע מפרסום מוטעה לפיצוי של עד מיליון שקלים – מבלי שיידרש להוכיח נזק. הצעת החוק כבר מעוררת התנגדויות, בין היתר אצל גופי התקשורת, אשר חוששים מגובה הקנס

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שני) בהכנה לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) ומספר חברי כנסת נוספים, לפיה מי שנפגע מפרסום מוטעה לגביו בתקשורת יוכל להגיש תביעה, וזאת ללא שיידרש להוכחת נזק. לפי הצעת החוק, במקרה של פרסום מוטעה יהיה זכאי הנפגע לפיצוי של עד 500 אלף שקלים. אם הוכחה כוונת זדון, ניתן יהיה לתבוע עד מיליון שקלים ללא הוכחת נזק. נכון לעכשיו החוק קובע כי ניתן לתבוע דיבה עד 50 אלף שקלים בלי להוכיח נזק.

ח"כ שטרית אמר בדיון על ההצעה כי "יש לאפשר לאדם שחש כי הוציאו עליו דיבה לתבוע ללא הוכחת נזק בכדי להרתיע אנשים מלהוציא דיבה או לשון הרע ולשמור על כבודם של מי שמפורסמות ידיעות בנוגע אליהם".

מנגד, מעוררת הצעת החוק גם התנגדויות לא מועטות, בין היתר מצד גופי התקשורת השונים, אשר חוששים מהקנס הגבוה. סיעת מרצ הביעה אף היא את התנגדותה להצעה. "בתקופה האחרונה אנו עדים לכנסת, שבשטף של אקטיביזם חקיקתי, מחוקקת חוקים שמתנכלים לעיתונות חופשית", אמרה יו"ר הסיעה ח"כ זהבה גלאון. "ההצעות יחזקו את היכולת של בעלי-הון לאיים על התקשורת ועל חופש הביטוי. אין ספק שזכותו של אדם לשם טוב היא חשובה, אך ההצעות קובעות שזכות הפרט גוברת על זכות הציבור לדעת. בכך פוגעים בעקרון יסוד בדמוקרטיה של עיתונות חופשית וחופש הביטוי", הוסיפה.

חברה לסיעה, ח"כ ניצן הורוביץ, הביע אף הוא את התנגדותו, ואמר בישיבת הוועדה כי "ההצעה היא דרקונית ומטרתה העיקרית היא לסתום את הפה לעיתונות ולמנוע ממנה לחשוף שחיתויות ולבדוק את מעשיהם של בעלי הון וגורמים חזקים. כבר כיום מופעלים לחצים בלתי נסבלים על העיתונות מצד חברות ענק, טייקונים, ופוליטיקאים לא לעשות תחקירים ולעסוק בנושאים 'רגישים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully