וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה בספרד: השור נקם במטאדור המפורסם

שור שעמו נלחם חואן פאדייה ניגח את ראשו בעוצמה. "איני רואה", זעק בכאב, לאחר שהקרן העבה חדרה את ארובת עינו. כשדמעות בעיניו, המטאדור הבכיר בזירה הניף את החרב על השור הסורר

אחד מלוחמי השוורים האהודים ביותר בספרד, חואן חוזה פאדייה, ספג נגיחה רבת עוצמה בראשו מהשור בו נלחם, במהלך קרב שנערך בזירה בסרגוסה בסוף השבוע. "תאונת העבודה" קרתה לאחר שפאדייה ניסה להתגרות בשור עם השיפודים המסורתיים המשמשים בקרבות. המטאדור החליק ונפל, והשור ניצל הזדמנות זו כדי להתנקם בפאדייה: הוא רץ לכיוונו ונגח בקרניו בפניו של הלוחם. הקרן העברה פיצחה את לסתו העליונה של פאדייה, והגיחה מתוך ארובת עינו של המטאדור הידוע.

שור תוקף ופוצע מטאדור בספרד, אוקטובר 2011. AP
המקלות המשופדים שהניח פאדייה על השור נותרו על גבה של החיה גם לאחר שנקמה בו/AP

פאדייה פונה מהזירה מספר שניות לאחר האירוע, כשפניו נוטפים דם והוא זועק "איני יכול לראות, איני יכול לראות". הרופא בזירה, אנטוניו ואל-קררס, אמר לעיתון הספרדי אל-פאיס כי מצבו של פאדייה היה חמור, וכי הוא טופל על ידי צוות מומחים בבית החולים בעיר, שבמזרח ספרד. כשדמעות בעיניו, מיגואל אבלאן, המטאדור הבכיר בזירה, הוציא להורג לאחר מכן את השור, עם חרבו האישית.

פאדייה בן ה-38 מדורג כאחד מלוחמי השוורים המובילים בספרד זה שנים רבות, ונערץ על ידי רבים בזכות אומץ לבו ונכונותו להילחם גם בשוורים המאיימים ביותר. הפציעה הקשה אירעה במהלך אחד הפסטיבלים האחרונים לעונה הנוכחית, לאחר שבעונה הקודמת הופעלו לחצים רבים על הענף מצד פעילים המתנגדים לספורט האכזרי. הענף נתקל גם בקשיים כלכליים רבים כתוצאה מהמשבר הספרדי שפקד את המדינה. החל מהשנה הבאה יוצא ענף הספורט מהחוק בקטלוניה שבצפון-מזרח ספרד. המצדדים בהמשך קרבות השוורים טוענים כי זו אמנות ספרדית ייחודית, וחלק בלתי נפרד מהתרבות הלאומית.

עוד בנושא:

קץ להתעללות: מלחמת שוורים אחרונה בברצלונה
קרבות פרות בשוויץ: הנייטרלים פורקים אגרסיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully