וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח טרכטנברג יאומץ? מזכיר הממשלה במסע שכנועים

פנחס וולף

9.10.2011 / 1:29

לאחר שלא הצליח להעביר את מסקנות הדו"ח בשבוע שעבר, מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נושאים ונותנים עם הסיעות השונות. ישראל ביתנו וש"ס מאיימות לסכל את ההצבעה הנוספת

לאחר כישלונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאשר בהצבעת הממשלה את מסקנות ועדת טרכטנברג, אנשיו מקיימים מסע שכנועים בקרב סיעות הקואליציה, כדי לשכנען כבר הבוקר (ראשון) לתמוך במתווה שהוצע.

לוואלה! חדשות נודע כי גם במוצאי שבת מזכיר הממשלה, צבי האוזר, קיים מגעים בנושא, בין היתר עם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שמרכז את פעולת שרי ישראל ביתנו לגבי הדו"ח, כדי להשפיע על עמדת שרי המפלגה. אלא שישראל ביתנו מציבה לראש הממשלה תנאים לא פשוטים, שאם יסכים להם, הוא יימצא כנראה בבעיה עם שותפותיו החרדיות ועם האוצר.

עוד על דו"ח טרכטנברג:
טרכטנברג: "אם השרים לא יאמצו הדו"ח, הם לא יישארו"
ועדת זליכה מתרחבת - האוצר לא ישתף פעולה
המלצות טרכטנברג - מה מהן ייושם?
דחיית טרכטנברג: "אי אמון של הממשלה בנתניהו"

הדרישה הראשונה שמיסז'ניקוב הציג בפני המזכיר האוזר היא לקבוע כי משפחה ששני בני הזוג שבה עובדים, תזכה להעדפה בקבלת דיור בר השגה. השר גם דרש ממזכיר הממשלה לקבוע דיור סוציאלי לקבוצות החלשות, ולהכניס לדו"ח גם את הצעת החוק של ח"כ משה מטלון מהסיעה, הקובעת כי יוגדל מענק השחרור לחיילים משוחררים, ויוצמד לגובה שלוש משכורות ממוצעות במשק.

"בלי שלושת הסעיפים האלה, הדו"ח חסר, ויפספס את עצמו", אמר מיסז'ניקוב. "אני פועל למען האוכלוסייה העובדת ומשלמת המסים", אמר. לדבריו, אם הממשלה תאשר את ההצעה, "היחס שלנו לדו"ח יהיה שונה".

בש"ס מתנים את תמיכת הסיעה באישור חוק הדיור הציבורי. באשר לשר הביטחון אהוד ברק ולחברי סיעתו, הרי שב"עצמאות" יחליטו סופית על אופן הצבעתם רק בבוקר. כנראה, ידרשו חברי הסיעה להפחית מהקיצוץ בתקציב הביטחון כתנאי להצבעה.

וגם בליכוד המצב אינו אופטימי. המשנה לראש הממשלה סילבן שלום, מתכוון להמשיך בהתנגדותו למתווה, אלא אם לצד אישור הדו"ח תינתן תמיכה לפריפריה. "אם לא יינתן מענה לשכבות החלשות, לא אוכל להצביע בעד", הבהיר. גם השר יוסי פלד מתנגד להצעה, ויש שר אחד שהחליט כרגע שלא-להחליט: שר הרווחה משה כחלון. באופן תמוה, שתפקידו מחייבו להביע עמדה ברורה בנושא, עדיין יושב על הגדר; כנראה שרק לקראת ההצבעה כחלון ירגיש בנוח לחשוף לציבור באיזה צד הוא נמצא.

בינתיים, עם דרישות כאלו, וסבירות קיימת שמצב הכוחות בעד ונגד יוותר על כנו, אין פלא שראש הממשלה החליט להפיק לקחים משבוע שעבר, לנקוט משנה זהירות, ולא להכריז אם כלל תהיה הצבעה או לא. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש לוואלה! חדשות כי "ביום ראשון יימשך הדיון מהשבוע שעבר, שבו הסתיים הדיון בסקירה של תתי-וועדת טרכטנברג". הם אמרו כי "בבוקר תהיה התייחסות של השרים", וכי הם "מקווים שכולם יבינו איזו בשורה חשובה קיימת בדו"ח, ויתמכו בו".

לפניות לכתב - pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully