וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש מהמתמחים: המתינו עם ההתפטרות

פנחס וולף

5.10.2011 / 0:15

נתניהו נפגש עם נציגי ההמתמחים ודחק בהם לעכב התפטרותם, כדי לבחון דרכים אחרות לפתרון שעלו בפגישה. המתמחים הביעו שביעות רצון מהתערבות רה”מ, אך הדגישו: "לא קיבלנו הצעה קונקרטית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

בתום שלוש שעות הסתיימה הפגישה שקיים אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו עם נציגי הרופאים המתמחים ועם יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן. נתניהו ביקש מהמתמחים להמתין מספר ימים כדי לבחון הצעות שעלו בפגישה. נציגי המתמחים הסבירו לנתניהו את הבעייתיות בהסכם שנחתם עם ההסתדרות הרפואית ובתנאי העבודה שלהם.


עוד על שביתת המתמחים

בעקבות ההתפטרות: ראש הממשלה נפגש עם המתמחים
בית הדין למתמחים: "דחו ההתפטרות ב-10 ימים"
נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"

ראש הממשלה השיב למתמחים כי "אני מבין את מצוקתכם. אני רואה חשיבות במלאכת הקודש של העוסקים ברפואה בישראל. התרשמתי עמוקות מרצונכם להבטיח תנאי עבודה הולמים ואופק לרופא ובמערכת הרפואה הציבורית". נציגי המתמחים אמרו שישיבו להצעת ראש הממשלה לאחר שיתייעצו עם יתר חבריהם.

"הפגישה הייתה פגישה חיובית", סיפר ד"ר חיים נדב. "יכר היה ששני הצדדים מבינים זה את בעיותיו של האחר. ראש הממשלה הביע את רצונו לסייע לסיום המשבר, ומפה נותר לנו לפנות כמובן למתמחים ולציבור הרופאים דאנו מייצגים, לספר להם על הפגישה, ולשמוע מה יחליטו". ד"ר מאיר מזרחי, שגם הוא נכח בפגישה, הוסיף כי "ישנה אווירה אופטימית, אולם לא קיבלנו הצעות קונקרטיות מראש הממשלה. ההתקדמות ניכרת בכך שבמשך שלושה חודשים אנחנו פונים למקום אחד ויחיד - משרד ראש הממשלה, וכעת הגענו לפה והבענו לא רק את המצוקות שלנו, אלא את כל המצוקות של מערכת הבריאות בישראל".

עם היוודע דבר הפגישה, נטשו הרופאים המתמחים את פגישת המשא ומתן שנערכה במשרד האוצר בירושלים. בהסתדרות הרפואית ציינו כי המתמחים החליטו לעזוב את הפגישה במשרד האוצר בלי נימוק לאחר כשעה וחצי. במשרד האוצר זעמו על נטישת המתמחים בניסיון לעקוף אותם, על מנת להגיע להסכם עם ראש הממשלה.

שלשום הודיעו הרופאים המתמחים לבית הדין הארצי לעבודה כי הם מסכימים לדחות את התפטרותם שאמורה הייתה להיכנס לתוקפה תוך 48 שעות. בעקבות הודעת המתמחים פנתה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה נילי ארד לנציגי המדינה, וקיבלה את הסכמתם.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully