וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ספד לחנן פורת: היה מופת ודוגמה לאזרחים

פנחס וולף

4.10.2011 / 17:54

במערכת הפוליטית ספדו לחבר הכנסת לשעבר חנן פורת, שהלך לעולמו היום בגיל 67. יו"ר הכנסת ריבלין: "הוא אחז בחיים על אף יסוריו הקשים". באיחוד הלאומי הצהירו: "בבניין הארץ ננוחם"

חבר הכנסת לשעבר, חנן פורת, שהלך היום לעולמו, יובא מחר (רביעי) לקבורה בבית העלמין בכפר עציון, שם התגורר. חברים ומוקירים הספידו בשעות האחרונות באהבה את הרב, בן 67 במותו, שכיהן בכנסת במפלגות הימין הלאומי החל מ-1981 וכמעט ברציפות עד פרישתו מהכנסת בשנת 1990.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי "חנן פורת הקדיש את חייו לבניין ארץ ישראל, לחינוך דורות של תלמידי הציונות הדתית, לאהבת ארץ ישראל ועם ישראל. כבן קיבוץ כפר עציון, שחרב במלחמת השחרור, הוביל חנן פורת את השיבה לגוש עציון לאחר שחרורו". עוד אמר נתניהו כי "תרומתו של פורת לבניין הארץ ויישובה, לחינוך ולהנהגת האומה על ערכי הציונות, היא מופת ודוגמה לאזרחי ישראל. הכרתי את חנן לראשונה לפני 40 שנה, והתרשמתי מיד מהלהט הציוני שפיעם בו וממחויבותו העמוקה לשיבת העם היהודי לארצו". ראש הממשלה ביקש להביע את תנחומיו לאשתו של פורת, רחל ולילדיו ולנכדיו.

חבר כנסת לשעבר, חנן פורת, ספטמבר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
חנן פורת, משמאל. כיהן בכנסת מ-1981 עד 1991, כמעט ברצף/לשכת העיתונות הממשלתית

גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, פרסם הודעת הספד, ואמר כי "הכנסת מרכינה ראשה יחד עם בני משפחתו, מכריו, ידידיו ותלמידיו של הרב חנן פורת. הרב חנן פורת היה ציוני אדוק, פרלמנטר מובהק ובונה נאמן של ארץ ישראל, איש חזון ומעש, ידיד אמת וחבר ליצירה ולעשייה, שאחז בצו החיים על אף ייסורים קשים. יהי זכרו ברוך."

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה כי "פורת היה מסמליה המובהקים של תנועת ההתיישבות האמונית, והצליח, באופיו ובכישוריו הייחודיים, להוות גשר של דיאלוג בין הזרמים הפוליטיים בישראל. פעילותו הציבורית הענפה לאורך עשרות שנים היא תמהיל של ציונות, אהבת הארץ ואהבת העם, והוא יחסר לרבים בציבור - אלה שתמכו בו וגם אלה שחלקו על דרכו. יהי זכרו ברוך".

פורת היה חבר בבסיעת תקומה. מהאיחוד הלאומי, שתחתה כיהן, נמסר כי "אבד צדיק מן הארץ. אנו המומים וכואבים את פטירתו של אהובינו וחברינו, הרב חנן פורת, ממייסדי המפלגה. איש המעש והרוח, אוהב התורה, בונה הארץ ואוהב עם ישראל בכל רמ"ח אבריו, ששימש גשר וקרן אור בהידברות בין דתיים וחילונים, שהיה מראשי ומחלוצי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. הרב חנן פורת פעל עד יומו האחרון בכל המישורים להרבות אהבה ואמונה בעם ישראל, ולחזק את אחיזתנו בארץ אבותינו. בבניין הארץ ננוחם".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully