וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגן: "סיכון צבאי? אנחנו ברמה הנמוכה בהיסטוריה"

בצה"ל הזהירו באחרונה מכך ש"גדלה הסבירות למלחמה כוללת", אולם ראש המוסד לשעבר מרגיע: "ההתנהלות הפנימית היא המסוכנת". על ארדואן: "נותן לו ציון 100, אנחנו נופלים במלכודות שלו"

ישראל ניצבת לפני מלחמה? תלוי את מי שואלים. במהלך החודש שעבר אמר מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, כי "אחרי 'אביב העמים הערבי' אנחנו מעריכים שיגיע חורף של איסלם רדיקלי ובשל כך גדלה הסבירות למלחמה כוללת, כולל שימוש בנשק להשמדה המונית". אולם אמש (שני) השמיע ראש המוסד לשעבר מאיר דגן קולות אחרים.

במהלך כנס של המועצה לשלום ולביטחון ותנועת "עתיד כחול לבן", שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, אמר דגן כי "מבחינת הסיכונים הצבאיים, אנחנו ברמה הנמוכה ביותר בהיסטוריה. מבחינה פנימית, אנחנו בדיוק בקצה השני". לדבריו, ההתנהלות הפוליטית והמדינית של ישראל עלולה לפגוע בלגיטימיות שלה ובקשרי הסחר. דגן הוסיף שהוא "לא מזדהה עם כל הצעדים שישראל נוקטת מבחינה פוליטית ומדינית".

עוד בנושא:

מפקד פיקוד העורף: "גדלה הסבירות למלחמה כוללת"
ביקורת נגד אלוף אייזנברג: "לא ליצור פאניקה"
ברק משיב לאייזנברג: אין סיבה שמישהו ייזום מלחמה
דגן: אירן תוביל למירוץ חימוש גרעיני במזה"ת

ראש המוסד מאיר דגן. רויטרס
"ההתנהלות הפוליטית והמדינית של ישראל עלולה לפגוע בלגיטימיות שלה ובקשרי הסחר". דגן/רויטרס

בנוגע לאירן אמר דגן כי האופציה הצבאית לא צריכה להיות המועדפת כדי להתמודד עם בעיית הגרעין של טהרן. לדבריו, ניסיונה של ישראל להציג תמונת מצב שלפיה אירן נמצאת על סף פצצה גרעינית, רק פגעה בהתמודדות של העולם עם הבעיה. "אנחנו עדיין לא בנקודת אל-חזור", אמר דגן.

ראש המוסד לשעבר ציין בנאומו כי ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מעוניין בשינוי החוקה בארצו ותקיפת ישראל מסייעת לו. "כפוליטיקאי אני מעניק לארדואן ציון 100", אמר דגן, "הוא פוליטיקאי מתוחכם ומשופשף ואנחנו נופלים בכל המלכודות שהוא הציב בפנינו". דגן אף מתח ביקורת על סגן שר החוץ דני אילון, שהשפיל את השגריר הטורקי בישראל, אולם הבהיר: "לא נגיע לעימות צבאי עם טורקיה".

דגן התייחס בנאומו למתרחש באזור והעריך שהמשטר בירדן לא ייפול. דגן סבור כי המלך עבדאללה לא עומד בפני אתגר משמעותי, מכיוון שאין לו קבוצה במדינה שלא מכירה בזכותו לשלוט. "יש נטייה בישראל להתייחס למלך כאל חסר ניסיון, למרות שהוא בשלטון יותר זמן מכל ראש ממשלה בישראל והתמודד מול אתגרים רבים, אל תתייחסו אליו כאל ילד".

ביחס למצרים, דגן העריך שהאחים המוסלמים לא יעלו לשלטון, בין השאר מכיוון שצעד כזה יגרום לקשיים רבים למצרים בעולם והאחים המוסלמים חוששים מצדם להצטייר כמי שהובילו את מצרים לקריסה. דגן גם סבור שהמועצה הצבאית העליונה לא תאפשר זאת. "השלטון במצרים לא השתנה, רק השליט", אמר דגן.

בנוסף, דגן אמר כי אם השלטון של אסד בסוריה ייפול, הדבר יוביל להחלשה של חיזבאללה ושל ההשפעה האירנית במזרח התיכון, אולם הוסיף שאסד ימשיך בפעולות הדיכוי. ?אין לעלאווים מועד ב??, אמר דגן.

עדכון ראשון: 21:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully