וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה הפגינו: "השדרה נקייה, הלכלוך בעירייה"

3.10.2011 / 15:58

שעות ספורות לאחר השלמת פינוי המאהלים שהוקמו במחאה נגד יוקר המחיה בארץ, הפגינו חלק ממפוני מאהל רוטשילד נגד העירייה במחאה על הפינוי

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

עשרות פעילי מחאת הדיור ומפונים מהמאהל בשדרות רוטשילד בתל אביב הפגינו הערב (שני) מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי ארבעת המאהלים בעיר שהושלם בשעות הצהריים. חודשיים וחצי לאחר שהוקמו ובעקבות דין ודברים במישור המשפטי, הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות פקחים של העירייה והחלו בפינוי המאהלים, כשבראשם המאהל הגדול ביותר – בשדרות רוטשילד בעיר, שם החלה המחאה החברתית ששטפה את המדינה הקיץ.

המפגינים צעקו: "השדרה נקייה, הלכלוך בעירייה". עורך הדין ברק כהן שהפגין במקום הסביר: "ההפגנה היא עוד צעד בסדרת הצעדים שהישראלי צריך לנקוט כדי לקיים מהפכה של ממש במדינת ישראל. מהפכה היא המטרה, ההפגנות הם אחד האמצעים. אפשר להוציא את האוהלים מהשדרה, אבל אי אפשר להוציא את האוהלים מהלבבות של האנשים. המחויבות למהפכה הרבה יותר גבוהה מזו שהמשטר מניח".

בית המשפט המחוזי בעיר דחה בצהריים את העתירה שהגישו כמה מדיירי מאהל כדי לעכב את פינויים. "לאחר שעיינתי בעתירה, בבקשה לצו ביניים ובתגובה, ובכל החומר הנספח, מצאתי כי אין כל עילה המצדיקה את עיכוב הפינוי, ולפיכך דין הבקשה להידחות", כתבה השופטת אסתר קובו בהחלטתה.

השופטת הסבירה כי הטענות של העותרים נידונו כבר בעתירות קודמות ונדחו על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, וכן ערעור שהוגש לעליון נדחה. לכן, קבעה, אין מקום לצו ביניים שימנע את הפינוי. ביחס לבקשה של העותרים שהעירייה תקצה להם לתקופה החורף בניינים ריקים כדי לאכסן בהם חסרי דיור, קבעה השופטת שהנושא יקבע בדיון בעתירה.

בסיום ההחלטה כתבה השופטת קובו: "בהתחשב במהותה של המחאה החברתית ובמטרותיה, יש להפנות את תשומת הלב לנזק הרב שנגרם הן למוחים עצמם, והן לציבור הרחב בכללותו, כתוצאה משהייה במקרקעי הציבור, ובנקיטת הליכים משפטיים ואחרים שעניינם כבר נדון ונסתיים תוך שהמערכת נקטה באורך רוח כלפי העותרים ודומיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully