וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאהל ברוטשילד פונה: "האוהלים זזו, אנחנו נשארים"

לאחר דחיית הבקשה לצו עיכוב, הגיעו פקחי העירייה והשלימו את פינוי המאהל. "האוהלים זזו מפה אבל האנשים נשארים", מסרו הפעילים, ומתחו ביקורת על ראשי המחאה שלטענתם לא נכחו בפינוי

פינוי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב הושלם בצהריים (שני). פקחי עיריית תל אביב, בליווי שוטרים ויס"מ, הגיעו למאהל על מנת לפנותו, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי דחה מוקדם יותר בצהריים את העתירה שהגישו כמה מדיירי מאהל כדי לעכב את פינויים. "לאחר שעיינתי בעתירה, בבקשה לצו ביניים ובתגובה, ובכל החומר הנספח, מצאתי כי אין כל עילה המצדיקה את עיכוב הפינוי, ולפיכך דין הבקשה להידחות", כתבה השופטת אסתר קובו בהחלטתה.

השופטת הסבירה כי הטענות של העותרים נידונו כבר בעתירות קודמות ונדחו על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב, וכן ערעור שהוגש לעליון נדחה. לכן, קבעה, אין מקום לצו ביניים שימנע את הפינוי. ביחס לבקשה של העותרים שהעירייה תקצה להם לתקופה החורף בניינים ריקים כדי לאכסן בהם חסרי דיור, קבעה השופטת שהנושא יקבע בדיון בעתירה.

בסיום ההחלטה כתבה השופטת קובו: "בהתחשב במהותה של המחאה החברתית ובמטרותיה, יש להפנות את תשומת הלב לנזק הרב שנגרם הן למוחים עצמם, והן לציבור הרחב בכללותו, כתוצאה משהייה במקרקעי הציבור, ובנקיטת הליכים משפטיים ואחרים שעניינם כבר נדון ונסתיים תוך שהמערכת נקטה באורך רוח כלפי העותרים ודומיהם".

עוד באותו נושא:
עיריית תל אביב פינתה חלק ממאהלי המחאה בעיר
חרף התנגדות שרים: הממשלה תצביע על דו"ח טרכטנברג
מאהל רוטשילד לא יפונה עד השעה 10:00 בבוקר

פינוי מאהל המחאה בגינת לוינסקי בתל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
פינוי המאהל בשכונת לוינסקי בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

פעילים רבים שניסו להאבק נגד פינוי שאריות הציוד שנשארו במאהל, הביעו זעם על היעדרותם של חברי הגרעין המייסד של המאהל. לטענתם, אף אחד מראשי המחאה, כמו דפני ליף או סתו שפיר, לא נכחו בפינוי, "זו בגידת הנהגת המאבק", מסרו. "ציפינו שמי שהנהיג את המאבק יפעל להרגעת הרוחות וייתן דוגמה אישית בעמידתם מול פינוי המאהל".

הציוד מהמאהל הועמס על גבי משאיות שיישלחו למתחם רידינג, שם רוכז כל הציוד מכלל המאהלים שפונו היום, ואליו יוכלו לגשת יושבי המאהלים ולמצוא את חפציהם. עשרות פעילים ואנשי המאהל ניסו להגן בגופם על הציוד האישי מפני פינוי למשאיות. עם זאת, יש לציין כי הפינוי התבצע ללא אלימות, אך לווה במחאות קולניות ובבכי של אנשי המאהל.

"האוהלים זזו מפה אבל האנשים נשארים", אמר דרור שלום, מוותיקי מאהל רוטשילד בשיחה עם וואלה! חדשות. "המהלך הזה היה ידוע מראש וגם הפראיות של אנשי העירייה והשוטרים הייתה ידועה מראש. קיבלנו את החלטת בית המשפט וחילקנו את עצמנו לצוותים במטרה לפנות באופן עצמאי את המאהל. השוטרים ניסו לגרור אותנו לאלימות בכל מחיר ולא הצליחו". קבוצת פעילים במקום מסרה עוד כי הם שוקלים להעתיק את המאהל לכיכר רבין.

פינוי מאהל המחאה בשדרות בן גוריון בתל אביב, אוקטובר 2011. דרור עינב
פינוי המאהל בשדרות בן גוריון בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

בעוד מאהלי המחאה ברחבי תל אביב פונו הבוקר על ידי העירייה וחלקם אף התפנו מרצון על ידי יושביהם, מאהל המחאה בשדרות רוטשילד נותר סלע המחלוקת האחרון. העירייה ופעילי המחאה המתינו לתשובת בית המשפט לבקשה שהגישו להוצאת צו ביניים שיורה על עצירת הפינוי, אך משסורבו החלו הפקחים לפנות את המאהל. במקום נערכה משעות הבוקר הפגנה של מחוסרי דיור הדורשים מהעירייה שתספק פתרון. לעומתם, חלק מהפעילים פינו הבוקר את אוהליהם מרצון.

לטענת העותרים, באזור זה נמצא "קודש הקודשים" ולב תנועת המחאה, ובו מצויים מתחם ההידברות, מתחם ההתכנסות ומספר אוהלים המשמשים מחוסרי דיור במצב בריאותי גופני ונפשי קשה. בנוסף, הם ביקשו לחייב את העירייה לדאוג למשכן זמני, לפחות לתקופת החורף, באחד הבניינים הריקים שבבעלות העירייה, לכמה מפעילי המחאה חסרי הדיור. "מוצדק וחיוני מאוד כי בית המשפט הנכבד יטה אוזן קשובה ולב רתום לזעקה העממית המבוטאת כאן", נכתב בעתירה.

מחוסרי הדיור מהמאהל וממאהלים נוספים קיימו, הפגנה ספונטנית ומניפים שלטים בהם כתוב "התעלמות מתושבים חלשים - עיר שחורה" ו"משטרת שלטון ההון". במהלך ההפגנה ניתן היה להבחין במחוסרי הדיור שנשארו במאהל בוכים כשהם מחבקים אחד את השני, ומבקשים למצוא פתרון עבורם. אחת המפגינות איבדה את הכרתה במהלך ההפגנה. יתר המאהלים - בגינת לוינסקי, ברחוב בן גוריון ובשדרות נורדאו - פונו ללא כל אירועים חריגים.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully