וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן

טל שלו

2.10.2011 / 12:51

בתום פגישה של שרי השמינייה, הודיעה ישראל כי היא מקבלת את הצעת הרביעייה הבינלאומית לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. "לישראל ישנן מספר השגות, אותן היא תעלה במשא ומתן"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

ישראל הודיעה בצהריים (ראשון) כי היא מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום דיון של שרי השמינייה, נאמר כי "ישראל מקדמת בברכה את קריאתה של הרביעייה הבינלאומית לקיום משא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים, בינה לבין הרשות הפלסטינית", נמסר בהודעה, "זאת כפי שכבר הוצע על ידי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. כמו כן לישראל ישנן מספר השגות אותן היא תעלה במשא ומתן והיא קוראת לרשות הפלסטינית לנהוג כמוה ולהצטרף למשא ומתן ישיר ללא דיחוי".

עוד באותו נושא:
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"
הרשות על הצעת הקוורטט: "יש בה גורמים מעודדים"
הפלסטינים על מתווה הקוורטט: מה עם גבולות 67'?

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים לאחר קבלת ההמלצות של הועדה לבחינת ריכוזיות במשק, ספטמבר 20111. עומר מירון
תמיכה עם הסתייגויות. ראש הממשלה נתניהו/עומר מירון

במקביל לנאומיהם הדרמטיים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעצרת האו"ם בסוף השבוע שעבר, הגיעו נציגי הקוורטט - ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, להסכמה על נוסח הודעה שהגוף מצפה שיסלול את הדרך לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. בהודעתם, שהתפרסמה זמן קצר לאחר נאומי המנהיגים, התחייבו נציגי הקוורטט על הגעה להסכם בין הישראלים והפלסטינים בתוך שנה.

לפי נוסח ההודעה, אישר הקוורטט מחדש הצהרה מחודש מאי האחרון, לפיה הוא תומך בחזון של שלום בין ישראל לפלסטינים כפי ששורטט על ידי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. יצוין כי בהצהרה לא נרשמה התייחסות מפורשת לגבולות 67'. בהצהרה, הדגיש הקוורטט את מחויבותו לשלום בר קיימא במזרח התיכון, ואת חשיבות יוזמת השלום הערבית.

הקוורטט קרא בדחיפות בהצהרתו לשני הצדדים להתגבר על הפערים הנוכחיים, ולשוב לשיחות ישירות דו-צדדיות ללא עיכוב וללא תנאים מוקדמים. עם זאת, הנציגים ציינו כי הם מכירים בכך שנדרשים צעדים בוני אמון על מנת שמשא ומתן כזה יצליח. לפיכך, ניסחו מספר עקרונות מנחים שיובילו את השיחות בין ישראל לפלסטינים.

עוד נכתב בהודעת הקוורטט כי מרגע שיסכימו שני הצדדים על הנוסח, תקבע פגישת הכנה תוך חודש ובה יוסכם על סדר היום ועל דרך ההתקדמות במשא ומתן. באותה פגישה, יתחייבו שני הצדדים להגיע להסכם תוך מסגרת זמן שתוסכם על ידם, אך לא מאוחר יותר מסוף 2012. בתוך כך, מצפה הקוורטט כי תוך שלושה חודשים יגיעו הצעות מהותיות של הצדדים בנושאי ביטחון וגבולות. לשם כך, ייכנס הקוורטט ועידה בינלאומית במוסקבה בתיאום עם הצדדים בזמן שיימצא מתאים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully