וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות על הצעת הקוורטט: "יש בה גורמים מעודדים"

ניר יהב

29.9.2011 / 17:23

בכירי הרשות התכנסו לדיון בהצעת הקוורטט לחזור לשולחן המשא ומתן ומצאו בה מספר נקודות אור: מסגרת הזמן הברורה להצגת תכנית הגבולות והביטחון והאיסור על צעדים פרובוקטיביים, אותו פירשו הפלסטינים כאיסור על בנייה בהתנחלויות

הוועד הפועל של אש"ף, שהתכנס היום (חמישי) כדי לדון בהצעת הקוורטט, מסר בתום הישיבה כי בהצעה קיימים מספר "גורמים מעודדים". בהודעה שפרסם הודיע הוועד כי בחן לעומק את הודעת הקוורטט, שקראה לצדדים לחדש את המשא ומתן בתוך חודש, ומצאה שם מספר דברים מעודדים, כגון הגדרת מסגרת זמנים ברורה של שלושה חודשים להצגת תכנית מפורטת על נושאי הביטחון והגבולות.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"
נתניהו יתייעץ עם שרי הממשלה בנוגע להצעת הקוורטט

בהודעה נמסר עוד כי התכנית שצריכים הצדדים להגיש חייבת להיות מבוססת על כל החלטות מועצת הביטחון, על מפת הדרכים, על יוזמת השלום הערבית ועל חזונו של הנשיא ברק אובמה מיום 19 במאי 2010 שבו אמר כי גבולות 67' הם הבסיס למשא ומתן ולפתרון. לדברי הוועד הפועל של אש"ף, על פי מפת הדרכים לצדדים אסור לנקוט בצעדים פרובוקטיביים, "והמשמעות היא שעל ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

בהודעה נמסר עוד כי הוועד הפועל מגנה את "החלטתה של ממשלת ישראל לאשר 1,100 יחידות דיור במזרח ירושלים". בנוסף הביע הוועד הפועל תמיכה בנאומו "ההיסטורי" של יו"ר הרשות אבו מאזן בפני עצרת האו"ם וכן הבהיר כי הוא עומד מאחורי ההנהגה הפלסטינית במאמציה להשיג חברות מלאה באו"ם במועצת הביטחון. בנוסף, גינה הוועד "את העונשים הקולקטיבים שמטילה ישראל על האסירים הפלסטינים" והודיע כי הוא עומד מאחורי החלטתם לשבות רעב.

בתוך כך, אמר הבוקר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, אמר כי שמונה מדינות במועצת הביטחון הודיעו לו כי יתמכו בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה באו"ם. לדבריו, שמונה המדינות שתומכות בבקשה הפלסטינית הן רוסיה, סין, הודו, דרום אפריקה, ברזיל, לבנון, ניגריה וגבון. "כעת אנו פועלים כדי להשיג את הקול התשיעי, שבעזרתו נוכל להעביר את ההחלטה", אמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully