וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: מתגרשים יחויבו לעבור גישור למען הילדים

ועדת שניט, הוועדה הציבורית לנושא "אחריות הורית בגירושין" הציגה את המלצותיה בנוגע לזכויות הילד במהלך גירושין. הוועדה קראה לעגן בחוק את זכויות הילד במקרים אלה

בתום שש שנות עבודה הגישה היום (שלישי) הוועדה הציבורית לנושא "אחריות הורית בגירושין" בראשות פרופסור דן שניט לשר המשפטים יעקב נאמן את מסקנותיה. הוועדה קבעה כי יש לעגן בחוק יסוד זכויות הילד את היחסים בין ילד להוריו. בוועדה היו חברים נציגים של בית המשפט למשפחה, בתי הדין הדתיים, משרדי המשפטים והרווחה, לשכת עורכי הדין, מומחים מתחום הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וגישור וכן ארגונים חברתיים כגון נעמ"ת ו-"הורות שווה".

הוועדה שבחנה את חלוקת אחריות ההורים כלפי ילדיהם במקרה של גירושין המליצה למדינה להתחשב באמנת האו"ם לזכויות הילד שישראל אישררה ב-1991. בין הזכויות האלה, כלולה זכותו של הילד לקשר עם הוריו ובני משפחתו גם כאשר הוריו נפרדו. הוועדה המליצה לעגן בחוק את התפיסה על פיה לשני ההורים יחד הסמכות לדאוג למימוש זכויות הילד גם לאחר הפרידה. על פי הוועדה העיקרון הראשון שצריך להנחות את בתי המשפט וההורים בנושא זה הוא טובת הילד.

עוד ממליצה הוועדה לקבוע בחוק את חובת ההורים ליישב את חילוקי הדיעות ביניהם במידת הצורך באמצעות מגשר או מטפל מקצועי, זאת על מנת לצמצם את ההתדיינויות המשפטיות בעניין הילד ככל האפשר - התדיינות שלעיתים קרובות פוגעת בילד. כמו כן קוראת הוועדה לקביעת קווים מנחים לבית המשפט למשפחה או בית דין דתי להסדרת מימוש האחריות של ההורים לטובת הילד על פי צרכיו האישיים ויכולות הוריו, כאשר ההורים אינם מצליחים להגיע להסכם הורות בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully