וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המחאה לטרכטנברג: "הסתלבטת עלינו"

27.9.2011 / 12:41

ראשי המחאה הביעו אכזבה מכך שלדבריהם, המלצות טרכטנברג לא הציעו שינוי אמיתי ל"מדיניות הדורסנית": "רצינו טיפול שורש וקיבלנו שיננית". לפיכך, הודיעו כי יערכו עצרת ב-29 באוקטובר

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ביום שאחרי הצגת מסקנות ועדת טרכטנברג, כינסו הבוקר (שלישי) ראשי המחאה החברתית וצוות המומחים מסיבת עיתונאים, בה הגיבו בחריפות להמלצות, שלטענתם, לא מספקות מענה הולם למצוקות עליהן הצביעה המחאה.

דפני ליף, יוזמת המחאה, התייחסה להמלצות ואמרה: "אני לא מתכוונת להסתלבט על הוועדה אבל הוועדה הסתלבטה עלינו", אמרה ליף בפתח הדברים. "כשהחלש נחלש - כולנו נחלשים", הוסיפה. "המלצות ועדת טרכטנברג הן תשובות ריקות מתוכן למחאה. לא היה בהמלצות דבר שענה באופן אמיתי למצוקות השכבות החלשות. ביקשנו טיפול שורש, וקיבלנו שיננית". ליף הוסיפה כי הם "מאוכזבים, אבל לא מופתעים".

אחריה התייחס לדו"ח ראש צוות המומחים, פרופ' יוסי יונה. לדבריו, יש לבטל את חוק ההסדרים ולפתוח את תקציב 2012. "רק צעדים אלו יאפשרו את סלילתה של דרך חדשה בהיסטוריה של מדינת ישראל", אמר. "חשיבותה של ועדת טרכטנברג היא בזיהוי מקור הבעייה במדיניות הממשלה, אולם היא גילתה אזלת יד וכשלה באופן מהדהד", הוסיף יונה, והדגיש עוד כי "העם רוצה מדינת רווחה ולא חוזה עסקי בין המדינה לאזרחיה".

עוד על דו"ח ועדת טרכטנברג
הסטודנטים: "טרכטנברג החמיץ הזדמנות, ממשיכים במחאה"
דו"ח ועדת טרכטנברג: המסקנות העיקריות
פרופ' טרכטנברג הגיש את המלצותיו לראש הממשלה

מסיבת עיתונאים של מחאת יוקר המחייה בעקבות דוח ועדת טרכטנברג, ספטמבר 2011. דרור עינב
"המלצות טרכטנברג - הרבה ממל, לא הרבה תוכן". ראשי המחאה וצוות המומחים, היום/דרור עינב

מה דעתכם על מסקנות טרכטנברג ותגובת מנהיגי המחאה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

פרופ' ספיבק שהתייחס גם הוא להמלצות, אמר כי הן מכילות "הרבה מלל ולא הרבה תוכן". "הם אומרים שהאזרח סובל מריכוזיות יתר ושאין כללים להעסקה הוגנת – ומה הם עושים? ממשיכים במדיניות הקיימת", הסביר ספיבק. "הבעיה העיקרית היא כלל ההוצאה. מי שקרא את הדו"ח, רואה שיש פרדוקס גדול: גובים מסים נוספים, אבל אי אפשר להשתמש בהם לתקציב כי גודל התקציב הוא נתון". ספיבק ציין עוד תחומים להם הוועדה לא התייחסה, כמו תחום הבריאות וסיוע לשכבות העוני, והדגיש את הבעייתיות שביישום ההמלצות בפועל. "אנחנו יודעים מה קורה בארץ לתוכניות חומש", הוסיף. בסוף מסיבת העיתונאים צעקו יחד ראשי המחאה - "העם דורש תקציב חברתי".

בסוף מסיבת העיתונאים הודיעו כי נוכח חוסר המענה, לטענתם, לדרישות המחאה, ימשיכו במאבק ויערכו עצרת נוספת ב-29 באוקטובר, לקראת שובה של הכנסת מפגרה.

ועדת המומחים בראשות פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה דוגלת בחמישה עקרונות מרכזיים לשינוי: העברה בתוך ארבע שנים של עובדי הקבלן, עצירת כל ההפרטות עד שימציאו מנגנון להערכה מחודשת בנושא ההפרטות, תקציב חברתי חדש בשנת 2012, איגום הכנסות בין רשויות מקומיות, חזקות וחלשות, כדי לעודד עצמאותן הכלכלית של הרשויות החלשות ולקדם שוויון, וכן הקמת מנגנון של הידברות, תכנון ושיתוף פעולה עם הציבור.

ליף ויו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, מסרו אתמול את תגובתם הראשונית לדו"ח טרכטנברג, והבהירו כי מסקנות הוועדה אינן מספקות אותם. "לוועדה ניתנה הזדמנות היסטורית ולטעמי ההזדמנות הוחמצה, על אף האלמנטים החיוביים בדו"ח", אמר שמולי, "בתקופה שבה במזרח התיכון אוהבים לדבר דוגרי, אז אני אומר לך מנואל: 'בוא נדבר דוגרי'. המלצות החינוך בדו"ח אינן חדשות. יש פער בלתי סביר בין החזון המרהיב של טרכטנברג, לבין המלצות הוועדה".

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully