וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על הקיצוץ בביטחון: "להפסיק עם ההפחדות"

בהתייחסות ראשונה למסקנות ועדת טרכטנברג, אמר שטייניץ כי הקיצוץ בתקציב הביטחון עליו המליצה הוועדה הינו מתון. "יש מקום לקצץ לטובת רווחה. עדיין יישאר תקציב מאוד גדול לביטחון"

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה להמלצות ועדת טרכטנברג שפורסמו אתמול. בראיון בגלי צה"ל, התייחס להמלצה לפיה יש לקצץ מתקציב מערכת הביטחון על מנת לממן חלק מהצעדים. "יש מקום לקצץ לטובת חינוך ורווחה", הסביר שטייניץ. "הוועדה קבעה קיצוץ מאוד מתון לתקציב הביטחון, אחרי שמערכת הביטחון קיבלה תוספת של 100 מיליארד שקלים במשאבים ב-10 שנים. אנחנו מדברים על קיצוץ שמשאיר עדיין תקציב מאוד גדול".

בנוגע לטענות לפיהן קיצוץ בתקופה זו בה ישראל ניצבת בפני איומים רבים עלול להיות מסוכן, אמר שטייניץ: "צריך להפסיק להפחיד ולהפסיק לאיים. מדובר על כ-2 מיליארד שקלים שיקוצצו דרך שקיפות ובקרה, וצריך לשמור על פרופורציות". שטייניץ הזכיר עוד כי עם הקמת ועדת טרכטנברג, הצהיר שר הביטחון, אהוד ברק, כי "מערכת הביטחון תתרום את חלקה".

עוד על המלצות ועדת טרכטנברג:
בעקבות ועדת טרכטנברג: 2 מיליארד יקוצצו מהביטחון
פרשנות: המבחן האמיתי של טרכטנברג - בדרך לכנסת
ועדת טרכטנברג: ההמלצות העיקריות
פעילי המחאה: "המסקנות מאכזבות, ממשיכים במאבק"

ועדת טרכטנברג הגישה את המלצותיה לממשלה. עומר מירון
פרופ' טרכטנברג אתמול בהצגת המסקנות/עומר מירון

שטייניץ הוסיף ואמר כי הממשלה תאמץ את הדו"ח. "ניישם את ההמלצות וננסה לפעול ביעילות", הסביר, ושיבח את העבודה היסודית של הוועדה. לדבריו, "ההמלצות יביאו לתיקון מאוד משמעותי בהקלה על יוקר המחיה".

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, הגיב לדבריו של שר האוצר, וטען כי הקיצוץ יוביל את מערכת הביטחון למצב בו הייתה ערב מלחמת לבנון השנייה. "אם רוצים כסף מיידי, צה"ל יודע לקחת כסף מאימונים, מימ"מ, ממילואים ועוד. אם אנחנו רוצים לחזור לתקופה של לפני 2006, וממשלת ישראל מסוגלת להחליט שזה יכול לקרות, אז בבקשה", אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל.

בתוך כך, הרמטכ"ל, בני גנץ כינס אמש דיון ראשון בפורום מטכ"ל על קיצוץ אפשרי בתקציב צה"ל. אלופי המטכ"ל הציגו כל אחד בתורו את הערכתם לגבי ההשלכות הקיצוץ והקווים האדומים שאליהם לא יהיו מוכנים להגיע. על בסיס קווים אלו יעביר הרמטכ"ל את ההמלצות לתוכנית אפשרית שתוצע למשרד הביטחון.

בסיכום הדיון, עלה כי התחומים שיפגעו בצה"ל כתוצאה מהקיצוץ יהיו הטיפול בעורף, מעגל התקיפה הרחוק, בניית גדרות בגבולות המדינה, ייצור תחמושת מ-5.56 מילימטרים (לרובי M-16, גליל, תבור ומקלע נגב) ועד פגזים, הצטיידות טנקי מרכבה ו"נמרים". עוד החליטו האלופים, כי לא יהיה ניתן לקצץ בכוח האדם, בתעסוקה המבצעית והמוכנות.
גורם ביטחוני בכיר, התייחס לקיצוץ ואמר, "חשוב שיבינו שכל קיצוץ מצטרף לשלושה מיליארדי שקלים שכבר קיצצו לנו בשנים האחרונות. צריך לפעול בשיקול דעת והיגיון. אחרת זה יעלה לנו בחיים".

אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully