וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על המשא ומתן: "לא להידחק למבוי סתום"

פנחס וולף

26.9.2011 / 0:10

לאחר סוף השבוע הסוער בעצרת האו"ם, אמר שר הביטחון כי יש "לאמץ את תנאי הקוורטט, גם אם יש לנו הסתייגויות". ברק הוסיף כי אין לקבוע שאין פרטנר לפני שהתקיימו בכלל שיחות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העצמאות, אהוד ברק, התייחס אמש (ראשון) לאירועי סוף השבוע בעצרת האו"ם בניו יורק ואמר כי "צריך לאמץ את תנאי הקוורטט, גם אם יש לנו הסתייגויות". ברק אמר את הדברים באירוע הרמת כוסית של מפלגת העצמאות לכבוד השנה החדשה, והוסיף כי "הדברים לא יכולים להתברר בסיסמאות, אלא רק בהנחת נושאי הליבה על השולחן".

עוד באותו נושא:
נתניהו יתייעץ עם שרי הממשלה בנוגע להצעת הקוורטט
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"
אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"

אהוד ברק, שר הביטחון בהרמת כוסית של מפלגת העצמאות, ספטמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
שליש מהציבור, שנושא בעול, "מרגיש שהחוזה שלו מול המדינה הופר. אני רואה בזה הזדמנות - לא איום, לסגור פערים, וכן לטפל בנושאים של הריכוזיות במשק". אהוד ברק בהרמת כוסית של מפלגת העצמאות, אמש/דרור עינב, דרור עינב

ברק הדגיש כי "בכל מקרה צריך חשיבה יצירתית ולא להידחק למבוי סתום", ואמר כי אין לקבוע שאין עם מי לדבר, טרם קיום שיחות. בנוגע לבקשת הפלסטינים מהאו"ם להכיר בהם כמדינה, אמר ברק כי "זה הישג מאוד חשוב לישראל שלא הגענו להחלטה במועצת הביטחון", וכי כעת כלל לא דנים בבקשה וזה עשוי לקחת שבועות ואף חודשים. יחד עם זאת הוסיף כי למרות בלימת בקשת הפלסטינים, לטענתו, "יש כוחות לא פשוטים שפועלים לבודד את ישראל".

יו"ר המפלגה התייחס בדבריו גם למחאה החברתית ואף קרא למשתתפי המחאה ולראשיה להצטרף לפוליטיקה. "אני קורא מפה גם לאנשי האוהלים: אל תפחדו להיכנס לפוליטיקה. מי שחושב שאפשר בלי פוליטיקה טועה. נקבל אלינו לעצמאות את כולם בזרועות פתוחות", אמר. בנושא התקציב אמר ברק כי "אנחנו רוצים לתרום את חלקנו למחאה שהיא אחד האירועים החשובים של השנים האחרונות", והוסיף כי שליש מהציבור, שנושא בעול, "מרגיש שהחוזה שלו מול המדינה הופר. אני רואה בזה הזדמנות - לא איום, לסגור פערים, וכן לטפל בנושאים של הריכוזיות במשק".

בנוגע למהפכות בעולם הערבי, במה שהוגדר "האביב הערבי", אמר ברק כי "יש 'אביב ערבי' שלא היה כמוהו. זה לא תלוי בנו וזה לא קרה בגללנו, אבל אי אפשר להתעלם מזה. אדם לא בוחר את הוריו ועם לא בוחר את שכניו. אם רוצים להיות מפוכחים, צריך לדעת שבשעת מבחן נסמוך רק על עצמנו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully