וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קץ להתעללות: מלחמת שוורים אחרונה בברצלונה

סדין אדום: אחרי שנים של מאבק מצד פעילים למען זכויות בעלי חיים, קטלוניה שבספרד אסרה על קיום מלחמות שוורים בתחומה. הפעילים מרוצים ומבטיחים: "נביא לסופן בכל שאר ספרד"

כלשוחם השוורים הספרדי סראפין מרין ינעץ את חרבו באחורי צווארו של שור בברצלונה מחר (ראשון), הוא יציין את סופו של עידן בקטלוניה כולה. השור המדובר לא יהיה רק האחרון מבין ששת השוורים שימותו במלחמת השוורים הזו, אלא האחרון אי פעם שייהרג בזירת לוחמת השוורים בברצלונה, שקיימת מזה כמעט מאה.

מלחמות שוורים בלאס ווגאס. רויטרס
זירת השוורים בברצלונה קיימת מזה כמעט מאה שנה/רויטרס

סגירת הזירה בהתאם לאיסור על מלחמות שוורים באזור קטלוניה שבצפון מזרח ספרד, משקפת את שקיעתה על מסורת לוחמת השוורים בכל ספרד, על אף שמעריצי הענף נשבעו כי יילחמו בסגירתו. "הפסדנו בקרב אבל לא במלחמה", אמר מארין לעיתון הספרדי "אל מונדו".

אך פעילים למען זכויות בעלי חיים אומרים כי "עכשיו, כשהבאנו לסוף מלחמות השוורים בקטלוניה, אנחנו ננסה להביא לסופן בכל שאר ספרד".

המטדור הצרפתי סבסטיאן קאסטלה בעת מאבק מול שור זועם בזירת מלחמת שוורים במאסטראנצה, סביליה, 6 מאי 2011. Marcelo del Pozo, רויטרס
מלחמות השוורים איבדו את המשיכה שלהן/רויטרס, Marcelo del Pozo

בירת קטלוניה, ברצלונה, הכריזה על עצמה כמתנגדת למלחמות שוורים בשנת 2004. עשרות ערים הלכו בעקבותיה, ובשנה שעברה אסר הפרלמנט של האזור על קיום המלחמות החל מינואר 2012.

לא רק ארגוני זכויות בעלי חיים התנגדו למלחמות השוורים והובילו את הקמפיין נגדן, אלא גם האופוזיציה הקטלונית, שרואה במסורת ביטוי ל"ספרדיות" המנוגדת ללאומיות הקטלונית.

מלחמות השוורים נותרו תעשייה מרכזית וחשובה בספרד, שמגלגלת כ-3.5 מיליארד דולר בשנה ומהווה רבע אחוז מהתוצר המקומי. כמו כן, הענף מספק מקום עבודה לכ-200,000 בני אדם, וביניהם לוחמי השוורים, עובדי חוות הרבייה של השוורים ומנהלי הענף.

אך עם השנים, המחזה שהיווה פעם מקור השראה לאמנים כמו פבלו פיקאסו וסופרים כמו ארנסט המינגווי, איבד מהמשיכה שלו. רק 37% מהספרדים מתעניינים במלחמות שוורים ו-60% לא אוהבים אותן, כך עולה מסקר שנערך ב-2010, כשאלה שהכי פחות אוהבים את הענף הם אנשים צעירים.

עוד בנושא:
קטלוניה אסרה על מלחמת שוורים
ספרד: שור זועם שעט ליציע, 40 צופים נפצעו
לוחם השוורים השתפן באמצע הקרב, ברח ונעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully