וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים על מתווה הקוורטט: מה עם גבולות 67'?

ניר יהב

24.9.2011 / 13:55

שר החוץ הפלסטיני כינה את ההודעה שהוציאה אתמול הרביעייה עם תום נאומי המנהיגים "חסרה" כיוון שאינה כוללת את דרישות הרשות. בכיר פתח הבהיר כי אם הרשות לא תוכר כמדינה תוגש בקשה לשדרג מעמדה למשקיפה באו"ם

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, מתח הבוקר (שבת) ביקורת על קריאת הקוורטט לשוב למשא ומתן ואמר כי ההודעה מטעמם "חסרה", שכן היא אינה כוללת, לדבריו, "קריאה לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולסגת לגבולות 67'". אל-מאלכי אמר כי הדבר היחיד החדש בהודעת הקוורטט הוא הגדרת מסגרת זמנים ברורה למשא ומתן על הגבולות והביטחון.

בהתייחסו לבקשה הפלסטינית שהוגשה אתמול למועצת הביטחון כדי שתדון בקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם, אמר אל-מאלכי: "מועצת הביטחון תקיים ביום שני בצהריים דיון ראשון בבקשה הפלסטינית". השר הפלסטיני הביע תקווה כי המועצה תצביע "במהרה" על הבקשה הפלסטינית ואישר כי עדיין מתנהלים מגעים עם גבון, בוסניה וניגריה "שטרם קיבלו הכרעה בנושא".

הדרמה במדינית באו"ם - כותרות אחרונות:
עצרת האו"ם בניו יורק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הפלסטינים ביקשו הכרה, נתניהו: "בואו נדבר דוגרי"
ישראל: מקווה לפעול לפי מתווה הקוורטט אחרי החגים
נאום נתניהו: "קודם שלום - אחר כך מדינה"
אבו מאזן ביקש הכרה: "על האו"ם להבטיח זכויותינו"
דו?גרי, מה כבר שמענו בעבר מנאום נתניהו?

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
אזו מאזן נואם בעצרת האו"ם, אמש/רויטרס

אתמול, בתום נאומיהם של יו"ר הרשות, אבו מאזן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, גיבשו חברי הקוורטט – שרי החוץ של האיחוד האירופי, האו"ם, רוסיה וארצות הברית - מתווה לחידוש המשא ומתן. לדבריהם, תוך חודש תיקבע פגישת הכנה בין הצדדים ובה יוסכם סדר היום ודרך ההתקדמות במשא ומתן. באותה פגישה יתחייבו הצדדים להגיע להסכם תוך מסגרת זמן שתוסכם על ידם אך לא יאוחר מסוף 2012.

בנוסף, צוין בהצהרת הקוורטט, כי הם מצפים שתוך שלושה חודשים יוגשו הצעות מהותיות של שני הצדדים בנושאי ביטחון וגבולות. לשם כך, יכנס הקוורטט ועידה בינלאומית במוסקבה בתיאום עם הצדדים בזמן שיימצא מתאים לכך.

בתוך כך, בכיר פתח וחבר המשלחת הפלסטינית לאו"ם, נביל שעת', הבהיר היום כי אם מועצת הביטחון לא תכיר ברשות הפלסטינית כמדינה, הפלסטינים יגישו בקשה לעצרת הכללית של האו"ם "לשדרג את מעמדה של פלסטין מארגון משקיף למדינה משקיפה, וכך נהפוך לחברים בכל מוסדות האו"ם וסוכנויותיו, ביניהן גם בבית הדין הבינלאומי בהאג".

בכיר פתח, עזאם אל-אחמד אמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי "הרשות הפלסטינית תמתין שבועיים להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם באשר לבקשה להתקבל כחברה בארגון". עם זאת, אל-אחמד לא פירט אודות דרכי הפעולה בהן ינקטו הפלסטינים במידה ובקשתם תידחה.

בינתיים ממשיכים ברחוב הפלסטיני להחמיא לנאומו התקיף של אבו מאזן אתמול באו"ם. מלבד חמאס, שבחר למתוח ביקורת על אבו מאזן אשר קרא לחידוש המשא ומתן עם ישראל, חלקו רבים ברשות הפלסטינית מחמאות לנאום. ארגון פתח אמר כי נאומו של אבו מאזן "היסטורי ואחראי" המבטא, כדבריו, את רצונו של העם הפלסטיני להקים מולדת.


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully