וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בלוב כבשו עוד עיר: "קדאפי היה פה"

משלושת מעוזי קדאפי נותרו עתה שניים, אחרי שהמורדים השלימו את ההשתלטות על נווה המדבר סבחה. בסירת, טוענים אנשי קדאפי כי נאט"ו טבח ב-151 אזרחים. נאט"ו: נשלים המשימה בתוך 90 יום

המורדים שהדיחו את שליט לוב מועמר קאפי ממשיכים במאמציהם להשתלט על חלקי המדינה הנותרים, והיום (חמישי) הודיעו כי השלימו את כיבושו של אחד משלושת המעוזים הגדולים האחרונים בהם עדיין התבצרו נאמני קדאפי: העיר סבחה, השוכנת בנווה מדבר בדרום מערב המדינה. "כוחותינו שולטים כעת ב-100% מהעיר", מסר דובר צבא המורדים, אחמד באני, "אם כי עדיין ישנם כמה 'כיסי התנגדות' של צלפים. אין להם סיכוי".

עוד הוסיף באני, כי "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו בחיפושים אחרי הרודן (קדאפי). יש לנו דיווחים מכאן ומשם על כך שהוא היה בסבחה אך נמלט ממנה - אולם לא ניתן לאמת אותם".

המלחמה בלוב נמשכת - עוד כותרות:
מעוזי קדאפי לא נכנעים: "משתמשים במגן אנושי"
קמרון וסרקוזי בלוב: "נעזור לצוד את קדאפי"
דו"ח אמנסטי: גם המורדים בלוב ביצעו פשעי מלחמה
המורדים: חשפנו תוכנית קדאפי ל"השמדה עצמית"
בנו של קדאפי, אל-סעדי, ברח לניז'ר השכנה
צו מעצר בינלאומי של האינטרפול נגד קדאפי

המורדים הנלחמים נגד נאמני קדאפי, פאתי העיר סירת, לוב, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
כוחות מורדים הצרים על סירת, היום/רויטרס

שני מוקדי ההתנגדות האחרים - עיר הולדתו של קדאפי סירת, והעיירה בני וואליד הסמוכה לטריפולי - ממשיכים לעמוד איתן מול המורדים, ומתנהלים סביבם קרבות עזים. היום דיווח דוברו של קדאפי, מוסא איברהים, כי בסירת הנצורה לבדה נהרגו היום ואתמול 151 אזרחים מהפגזות המורדים ומהפצצות מטוסי נאט"ו. דובר של נאט"ו אמר בתגובה כי אנשי קדאפי מפיצים האשמות כאלו לעתים קרובות, וכי הן "חסרות ביסוס".

"ממשלה בטריפולי - בתוך 10 ימים"

איברהים תקף גם את הנפת דגל המורדים הלובים בעצרת האו"ם בניו יורק. "הביטו על פלסטין", אמר. "אחרי 60 שנות מאבק לגיטימי, עדיין לא רוצים לתת להם מושב באו"ם - אבל כמה כנופיות חמושות, שנתמכות על ידי נאט"ו, מקבלות דגל באו"ם אפילו עוד לפני שהשתלטו על המדינה. העם הלובי לא הצביע עבור הדגל הזה, הוא הושג באלימות ובפצצות".

קדאפי עצמו שיגר שלשום מסר נוסף לתומכיו. בהודעה ששודרה בתחנת הלויוין הסורית "א-ראיי" המופעלת מכווית, נשמע קדאפי כשהוא מבטיח לנאמניו כי "המבצע הצבאי של כוחות נאט"ו בלוב ייפסק בקרוב". עוד מסר קדאפי ממקום מחבואו כי "המערכת הפוליטית בלוב מבוססת על כוחו של העם (...) ולא ניתן יהיה להפיל אותה".

בתוך כך, נאט"ו הכריזה אתמול על הארכת המבצע שלה בלוב ב-90 יום נוספים. היום אמר מפקד המבצע, הגנרל שארל בושאר, כי הוא סמוך ובטוח שבתוך ה-90 ימים הללו, תושלם המשימה. עם זאת, הוא הוסיף כי בכל מקרה, המבצע יימשך כל עוד נשקפת סכנה לאזרחים במדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המורדים הנלחמים נגד נאמני קדאפי, פאתי העיירה בני וואליד, לוב, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
כוחות המורדים בחזית סביב בני וואליד, היום/רויטרס

בטריפולי, בינתיים, נמשכים המהלכים הפוליטייים לקראת כינון ממשלת מעבר שתחליף את הממשלה הזמנית שהקימה מועצת המורדים. ראש הממשלה, מחמוד ג'יבריל, העריך אתמול כי ממשלה כזו תקום בתוך עשרה ימים לכל היותר. בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, הוסיף ג'יבריל כי "אינני מוטרד מהזמן שלוקח להגיע לקונצנזוס לאומי".

בטוניסיה, אישר היום משרד הפנים כי כוחות הביטחון עצרו את בגדד אל-מחמודי, שהיה ראש ממשלתו של קדאפי עד להדחתו. אל-מחמודי נמלט לטוניסיה מיד לאחר ההפיכה בטריפולי, וכעת הודיעו הרשויות בטוניסיה כי הוא נשפט - ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בכניסה למדינה שלא כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully