וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וכוחות הביטחון הפלסטינים: "החלה שעת השי"ן"

20.9.2011 / 13:50

לקראת בקשת ההכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם, מפקדי צה"ל ומנגנוני הביטחון הפלסטינים ערכו סבב שיחות הכנה על מנת לתאם פעולות מחשש לאירועים אלימים. "נעשה הכל כדי למנוע אלימות"

מפקדי החטיבות המרחביות בפיקוד מרכז וקציני המנהל האזרחי ערכו הבוקר (שלישי) סבב שיחות עם המפקדים המקבילים במנגנוני הביטחון הפלסטינים. יחד הכריזו הצדדים על כניסת ל"שעת השי"ן" לקראת בקשת ההכרה במדינה פלסטינית מהאו"ם. גורם ביטחוני אמר הבוקר כי המפגשים נועדו לשפר את הקשר בין הצדדים ולמנוע טעויות בשטח בין הכוחות.

המפקדים הפלסטינים העבירו מסר ברור למפקדי החטיבות של צה"ל, "אנחנו נגד אלימות ונעשה הכל כדי למנוע אלימות". הקצינים משני הצדדים סיכמו עם קציני המנהל האזרחי במפקדות התיאום והקישור כי יקיימו שיחות רצופות במהלך היממות הקרובות כדי להעלות בעיות ולתאם את הפעולות בשטח.

עוד על הכרזת המדינה הפלסטינית:
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"
בגדה נערכים להכרה באו”ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"
לקראת ההכרזה הפלסטינית: פיקוד העורף פתח חדר מצב

חדרי הפיקוד הניידים של מפקדי הגדוד ומפקדי החטיבות מסיירים בשטח כדי לתת מענה מיידי לאירועים אלימים, אם יקרו, ועל מנת למנוע חיכוך. במערכת הביטחון יגבירו את רמת הדריכות עם תחילת התהלוכות ברחבי הגדה מחר בצהריים, כדי למנוע אפשרות שהאזרחים יצעדו לעברי מוצבי צה"ל או ההתנחלויות באזור.

חיילי גדוד שמשון מחטיבת כפיר, שפטרלו באזור חברון, סיפרו כי המפקדים הקשיחו את הנהלים בכל מה שקשור להפרות סדר וחיכוך עם התושבים הפלסטינים והיהודים. אחד הלוחמים הוותיקים סיפר כי "כרגע לא קורה כלום ויש רק מתח באוויר. המטרה של כולנו היא למנוע חיכוך מיותר ואם יש חיכוך בין פלסטינים למתנחלים אנחנו צריכים להרגיע את השטח כמה שיותר מהר". הלוחמים מספרים כי המפקדים הקשיחו את נהלי הפתיחה באש במקרי קיצון ואת השימוש באמצעים לפיזור הפגנות לקראת התקופה המתוחה כדי למנוע שימוש מוגזם בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully