וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם

19.9.2011 / 20:03

יו"ר הרשות נפגש עם מזכ"ל האו"ם, והבהיר לו כי בכוונתו להמשיך ולפנות למועצת הביטחון כדי לקבל הכרה במדינה הפלסטינית. באן אמר לו ולישראל "לשוב למשא ומתן במסגרת מאוזנת"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש הערב (שני) עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, והבהיר לו כי בכוונתו להמשיך בתכניתו לפנות למועצת הביטחון כדי לקבל הכרה מלאה מצד הארגון במדינה הפלסטינית, למרות התנגדותה של ארצות הברית. באן, שדרכו חייבת הבקשה לעבור, קרא לישראל ולפלסטינים להמשיך במשא ומתן, "במסגרת לגיטימית ומאוזנת". מוקדם יותר אמר אבו מאזן כי "מעתה, ועד שאנאם, אין לנו ברירה אחרת – ללכת למועצת הביטחון. אחר כך, נשב ונחליט על צעדים להמשך".

לקראת הצבעה באו"ם - כותרות אחרונות
בגדה נערכים להכרה באו”ם: עצרות, הפגנות ותהלוכות
הפלסטינים יבקשו הכרה: ”לא קיבלנו הצעה רצינית מהקוורטט”
אבו מאזן: ”אחרי הפנייה לאו”ם המצב יהיה קשה”


ההצעה הפלסטינית לא צפויה לקבל את אישורה של מועצת הביטחון. גם אם ארצות הברית לא תצליח לגבש שמונה מדינות במועצה, הדרושות כדי להפיל את ההצעה, היא צפויה להטיל על ההחלטה וטו. בינתיים, ממשיכים נציגי הקוורטט, הכולל את ארצות הברית, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם, לנסות ולגבש נוסחה שתאפשר את חידושו של המשא ומתן בישראל לרשות. עם זאת, עד כה העלו המאמצים חרס.

מוקדם יותר גילה חבר הוועד הפועל של אש"ף, חנא עמירה, מה כללו האיומים האמריקאים על הרשות הפלסטינית על רקע כוונתה של האחרונה לפנות לאו"ם כדי להתקבל כחברה במוסדותיו. בראיון לאתר החדשות הפלסטיני "פאל-פרס" אמר עמירה כי הממשל האמריקאי "איים לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם הרשות הפלסטינית ולהפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות".

"כל האיומים האמריקאים נתקלו בסירוב של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבטל את פנייתו למועצת הביטחון של האו"ם, והוא אף ביקש ממדינות ערב לסייע לרשות הפלסטינית ולגבש תוכנית הצלה ערבית במקרה שארה"ב אכן תפסיק את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית", הוסיף עמירה. עוד אמר כי כל ההצעות שהוצגו לרשות בתמורה לחידוש המגעים המדיניים "חסרי ערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully