וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טיבי במשלחת הפלסטינית לאו"ם? בימין זועמים

פנחס וולף וניר יהב

18.9.2011 / 20:45

לפי דיווח ב"מען", ח"כ טיבי הצטרף למשלחת הפלסטינית לאו"ם שבראשה עומד אבו מאזן. מקורבי טיבי: "הוא טס לארה"ב כדי לשאת הרצאות". בימין תוקפים: "הוא הצטרף למקהלת ההסתה האנטישמית"

חברי כנסת מהימין מביעים הערב (ראשון) זעם בעקבות ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", לפיה ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הצטרף למשלחת הפלסטינית לאו"ם שבראשותה עומד יו"ר הרשות אבו מאזן. בדיווח נאמר כי המשלחת כוללת גם את ד"ר סאיב עריקאת, ד"ר מוחמד שתייה, ד"ר יאסר עבד רבו, אכרם הניה, מג'די חאלדי ונביל אבו רודיינה. מקורביו של טיבי הבהירו כי טיבי טס לארצות הברית כדי לשאת מספר הרצאות בוושינגטון ובניו יורק שמטרתן "גיוס תמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם". עוד סיפרו מקורביו לוואלה! חדשות כי טיבי נפגש היום בעמאן עם אבו מאזן, טרם הנסיעה לניו יורק.

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

קול נדיר בחמאס: "לתמוך בפניית אבו מאזן לאו"ם"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם

בימין כאמור זועמים בעקבות הדיווח בנוגע לח"כ טיבי. ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "זה זמן רב אני טוען שמקומם של טיבי וחבריו ברשות הפלסטינית, שלשם נתונה נאמנותם. הצטרפותו למשלחת הפלסטינית מוכיחה את צדקת דבריי. אני ממליץ לח"כ טיבי לנצל את הנסיעה ולהישאר שם ולא לשוב עוד לישראל".

גם ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) תקף את ח"כ טיבי. לדברי אריאל, "החסינות הפרלמנטרית לא מקנה לו את הזכות לחתור תחת המדינה וחופש הביטוי אינו מקנה לגיטימציה להצטרף למקהלת ההסתה האנטישמית של אלו שקוראים בקול להקים מדינה נקייה מיהודים. אני קורא לכנסת להסיר את חסינותו ואני קורא למשטרה לחקור את מעלליו כדי להביאו לדין".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הצטרף לביקורת ואמר כי "נסיעתו של אחמד טיבי מהווה חציית קו אדום נוסף ומוכיחה שוב שהוא מייצג בכנסת את האינטרס הפלסטיני בלבד ולא את האינטרסים של אזרחי ישראל הערבים. אקוניס הוסיף כי "בכוונתי להגיש בהקדם תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בדרישה לקיים דיון מהיר בנושא ולהפעיל את סמכויותיה נגד חבר כנסת שפועל באופן עקבי ובצורה בוטה נגד האינטרסים של מדינת ישראל".

גם בקדימה נשמעו קולות של ביקורת נגד טיבי. ח"כ עתניאל שנלר אמר כי "כרגיל, התנהלותו של ח"כ טיבי מוכיחה כאלף עדים, על הזדהותו המלאה עם עמו וממשלתו. ראוי שאבו מאזן יציע לו משרת שר בממשלתו שכן הוא ראוי לתפקד זה, בממשלה שהוא מרגיש חלק בלתי נפרד ממנה".

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר בתגובה כי "ח"כ טיבי נסע בהזמנת הקונגרס האמריקאי-פלסטיני כדי להרצות באוניברסיטת קולומביה ולהשתתף בפעילות למען הפנייה הפלסטינית לאו"ם והוא עושה זאת בגאון ובראש מורם. ח"כ טיבי אינו חבר במשלחת הפלסטינית כמובן, אך תומך נלהב בבקשה הפלסטינית ויביע את עמדתו זאת מעל כל במה בניו יורק".

לפניות לכתבים:

לניר: nir_yah@walla.com

לפנחס: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully