וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם

ניר יהב

18.9.2011 / 9:58

השליח האמריקאי דניס רוס נפגש עם אבו מאזן ואיים כי ארצו תטיל סנקציות אם הרשות תבקש הכרה כמדינה, כך דיווח בכיר פלסטיני. טוני בלייר ניסה לפשר ו"התנהג כמו דיפלומט ישראלי"

יממה לפני נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, בו הבהיר כי הרשות תפנה למועצת הביטחון כדי להתקבל כחברה באו"ם, הזהיר השליח האמריקאי דניס רוס את אבו מאזן מסנקציות שתטיל ארצו על הרשות אם זו תפנה לאו"ם – כך דיווח הבוקר (ראשון) בכיר פלסטיני לעיתון 'אל חיאת'. לדבריו, רוס השתמש בשפה לא-דיפלומטית ואילו שליח הקוורטט טוני בלייר "התנהג כאילו הוא דיפלומט ישראלי ולא שליח בינלאומי".

יו"ר הרשות אמר בנאומו בסוף השבוע כי הרשות מתכוונת לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה מלאה בה כחברה בארגון. לדבריו, "אנחנו הולכים לאו"ם כדי לדרוש הכרה בפלסטין כחברה מלאה. זו זכותנו הלגיטימית. כולנו מקווים להצליח במהלך הזה על מנת שנהיה חופשיים כמו יתר העמים בעולם ושנוכל להקים מדינה בגבולות 67', שבירתה ירושלים. המשא ומתן עם ישראל הגיע למבוי סתום. ממשלת ישראל מסרבת למלא אחר התחייבויותיה ואחר ההסכמים עליהם חתמה וממשיכה לבנות בהתנחלויות".

ברק אובמה ובנימין נתניהו בבית הלבן. Charles Dharapak, AP
ייפגשו בהמשך השבוע וידונו בכוונת הפלסטינים לקבל הכרה מלאה באו"ם. נתניהו ואובמה/AP, Charles Dharapak

אחד מעוזריו של אבו מאזן גלה כי בלייר הציע לאבו מאזן לתת לפלסטין מעמד "נמוך משל מדינה משקיפה", עם פריבילגיות מיוחדות כגון קבלת חברות במספר סוכנויות או"ם מרכזיות ומוסדות השייכים לו, כגון הבנק העולמי, קרן המטבע, אונסק"ו ועוד. בלייר לא הציע לאבו מאזן מעמד של מדינה משקיפה, כדי לא לאפשר לפלסטינים לתבוע את ישראל בבית הדין בהאג. "כל הצעותיו של בלייר לא ענו על ציפיות הפלסטינים", אמרו המקורות.

עוד בנושא:
לשכת ראש הממשלה: "שלום לא משיגים בצעד חד צדדי"
אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
החשש בצה"ל: חייל זוטר יבעיר את השטח בגדה

בתוך כך, נציגי הקוורטט צפויים להיפגש היום בניו יורק, במטרה למנוע את ההצבעה על בקשת הרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה עצמאית, כך דיווח גורם דיפלומטי באיחוד האירופי לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הגורם, הנציגים ייפגשו במטרה לבחון דרכים להמריץ את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ובכך לאפשר את ביטול המהלך החד-צדדי עליו הכריז יו"ר הרשות, אבו מאזן. עם זאת, ההערכות היא שלמרות המאמצים של הקוורטט לחדש את המשא ומתן, אותן מרכזים האירופיים בשבועות האחרונות, לא יהיה בידן כדי לעצור את הפלסטינים.

בהמשך השבוע ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. בן רודס, יועץ לענייני ביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי השניים ייפגשו על רקע הבקשה הצפויה של הפלסטינים להכרה מלאה באו"ם. הנשיא אובמה לא צפוי לקיים פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אך ייפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על רקע הידרדרות היחסים בין אנקרה לירושלים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully