וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שנורה ברגלו כשהוא כפות - נעצר שוב

כשלוש שנים לאחר שנורה ברגלו בעודו כפות לאחר הפגנה בניעלין, נעצר אשרף אבו רחמה בשנית במהלך הפגנה בנבי סאלח. "הוא היה אחד ממנהיגי ההפגנה, תקף קצין ולכן נעצר", אמר גורם צבאי

תושב ניעלין, אשרף אבו רחמה, נעצר היום (שישי) על ידי צה"ל במהלך הפגנה בכפר נבי סלאח שבאזור בנימין. אבו רחמה התפרסם בעבר לאחר שתועד כשחייל צה"ל יורה לעברו כשהוא כפות. בתקרית זו נפצע אבו רחמה ברגלו.

גורם צבאי רשמי אישר כי אבו רחמה נעצר בשנית בנבי סלאח. לדבריו, "אבו רחמה היה ממנהיגי ההפגנה, יידה אבנים וקרא למפגינים במקום ליידות אבנים לעבר חיילי צה"ל". כמו כן, טען הגורם כי "הוא תקף קצין ולכן הוחלט לעצור אותו".

ב-2008 במהלך הפגנה נגד עוצר שהוטל על הכפר ניעלין הסמוך לרמאללה נעצר אבו רחמה ונלקח לג'יפ צבאי. בזמן שהיה כפות ועיניו מכוסות ירה בו החייל, סמ"ר ליאונרדו קוריאה כדור גומי ופצע את אבו רחמה ברגלו. בעקבות האירוע הועמדו קוריאה ומג"ד השריון סא"ל עמרי בורברג שנתן לו את ההוראה לירות לדין, והשניים הורשעו. בורברג הורשע באיומים, קוריאה הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק ושניהם הורשעו בהתנהלות שאינה הולמת. העלאת דרגתו של בורברג עוכבה על ידי בית המשפט הצבאי בשנתיים ועל קוריאה נגזרה הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי של חצי שנה.

מדובר צה"ל נמסר, כי "אשרף אבו רחמה, תושב נעלין שתועד בעבר כשחייל צה"ל יורה לעברו כשהוא כפות, נעצר בשעות הצהריים על ידי כוחות צה"ל בנבי סאלח בעת שהוביל את הפלסטינים להפגנה אלימה סמוך לכפר. אבו רחמה התעמת עם חיילי צה"ל ושילהב את המפגינים לשימוש באלימות".

עוד על פרשת אשרף אבו רחמה:
הירי בניעלין: המג"ד הורשע בעבירות חמורות
התביעה הצבאית דורשת: הורדת דרגות למג"ד מניעלין
הירי בניעלין: המג"ד בורברג לא יורד בדרגה

לפניות לניר יהב: nir_yah@walla.com
לפניות לאמיר בוחבוט: bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully