וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון: "רוצים הכרה במדינה"

ניר יהב

15.9.2011 / 13:00

שר החוץ הפלסטיני שם קץ לספקולציות בנוגע לשאלת הפנייה לאו"ם. למרות איומי האמריקאים להטיל וטו, תפנה הרשות הפלסטינית למועצת הביטחון כדי לבקש לקבלה כחברה מלאה באו"ם

למרות האיומים של ארצות הברית להטיל וטו, הפלסטינים החליטו ללכת על כל הקופה: שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר היום (חמישי) בשיחה עם כתבים ברמאללה כי הרשות הפלסטינית תפנה למועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי הבא כדי לבקש לקבלה כחברה מלאה באו"ם. "אבו מאזן יגיש את הבקשה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון ב-23 בספטמבר, אלא אם תוגש הצעה מהימנה לחידוש המגעים המדיניים", הוסיף.

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
אבו מאזן נפגש עם ארדואן: "תודה על תמיכתך בפלסטין"
בכיר ברשות: "נתניהו יכול עדיין למנוע פנייתנו לאו"ם"

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל מליכי מבטיח שלא תהיה עוד אינתיפאדה. שלומי גבאי
"אבו מאזן יגיש את הבקשה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון ב-23 בספטמבר, אלא אם תוגש הצעה מהימנה לחידוש המגעים המדיניים". אל-מאלכי/שלומי גבאי

דבריו של אל-מאלכי שמים קץ לספקולציות הרבות שהתעוררו סביב שאלת הפנייה הפלסטינית לאו"ם. עד כה לא היה ברור אם הרשות תסתכן בהטלת וטו אמריקאי על בקשתה ותעדיף, במקום זאת, לפנות ישירות לעצרת הכללית כדי לבקש להתקבל כמדינה שלא מן המניין. בעצרת הכללית אין לארה"ב את זכות הווטו ולכן היה צפוי שבקשה זו הייתה מתקבלת ברוב גדול.

ביום שישי בערב צפוי אבו מאזן לשאת נאום לעם הפלסטיני, שיעסוק בהחלטת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם כדי להתקבל כחברה במוסדותיו. "אבו מאזן יציג בנאומו את פרטי הפנייה לאו"ם ויסביר מה עומד מאחורי ההחלטה", אמר חבר הוועד המרכזי של פתח ד"ר מוחמד שתייה, הצפוי להתלוות למשלחת הפלסטינית לאו"ם.

אבו מאזן קרא הלילה לעמים הערבים לייחד את יום שישי הבא, 23 בספטמבר, לטובת תמיכה במדינה הפלסטינית. "זהו היום שבו נפנה לאו"ם", הסביר בראיון לטלוויזיה המצרית. "אנו מקווים שכל העולם הערבי ייצא החוצה כדי לדרוש להכיר במדינה פלסטינית", אמר והסביר כי אין "דרך חזרה" מההחלטה לפנות לאו"ם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully