וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נפגש עם ארדואן: "תודה על תמיכתך בפלסטין"

ניר יהב

14.9.2011 / 15:30

במהלך ביקורו בקהיר נפגש ראש ממשלת טורקיה ארדואן עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. במהלך הפגישה שוחחו השניים על כוונת הפלסטינים לבקש הכרה באו"ם ועל יחסי הרשות עם טורקיה

בעוד היחסים בין טורקיה וישראל מידרדרים, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (רביעי) בקהיר עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ודן עימו בכוונה הפלסטינית לפנות לאו"ם כדי להתקבל כחברה במוסדותיו, וכן ביחסים בין הרשות לבין טורקיה. שגריר הרשות הפלסטינית בקהיר, ברכאת אל-פרא, אמר בתום הפגישה כי השניים דנו "במאמצים שניתן להשקיע למען קבלת הרשות כחברה מלאה באו"ם".

עוד באותו נושא:
השמינייה תדון על טורקיה: "ארדואן נובח, לא נושך"
טורקיה מסירה נ?צרה: "אפשר ליירט מטוסי ישראל"
ארדואן בדרך לקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"

אל-פרא אמר עוד כי אבו מאזן עדכן את ארדואן במצב בשטחים הפלסטינים והודה לו על התמיכה של טורקיה בעם הפלסטיני "ובסוגייתו הצודקת".

אבו מאזן נפגש עם רג'פ טאיפ ארדואן במהלך ביקור בטורקיה. Handout/Handout, GettyImages
דנו "במאמצים שניתן להשקיע למען קבלת הרשות כחברה מלאה באו"ם". ארדואן ואבו מאזן/GettyImages, Handout/Handout

ארדואן נשא אתמול נאום במהלך ביקורו בקהיר בפני שרי החוץ של הליגה הערבית. בנאומו התייחס ארדואן לכוונה הפלסטינית לבקש הכרה מהאו"ם ואמר כי "לאחינו הפלסטינים מגיעה מדינה עצמאית. בואו נהפוך את דגל פלסטין לסמל של צדק וחירות במזרח התיכון ונניף אותו בשמיים". בנוסף תקף את ישראל ואמר כי ארצו לא תסכים לנורמליזציה עם ישראל אם היא לא תסכים לקבל את הדרישות של טורקיה.

בנוסף, נפגש אבו מאזן בקהיר גם עם ראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. בפגישה, שהתקיימה במטה משרד ההגנה בקהיר, דנו השניים במצב הפוליטי וביחסים בין הרשות למצרים. לפני הפגישה אמר אל-פרא כי לאבו מאזן חשוב להתייעץ עם "האחים המצריים והערבים" ולעדכנם במאמצים הפלסטינים להתקבל כחברה באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully