וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יחודדו נהלי הופעת זמרות בטקסים בצה"ל

גורמים בצה"ל מעריכים כי הרב הצבאי הראשי ימליץ לחדד את הפקודה הצבאית, בעקבות נטישת צוערים מבה"ד 1 טקס בו הופיעה זמרת. משפחות הצוערים עמלות על החזרתם עוד לקורס הקצינים הנוכחי

על רקע הסערה שפרצה לאחר שארבעה צוערים מבית הספר לקצינים בה"ד 1 הודחו מהקורס בגלל שנטשו טקס בו הופיעה אישה, הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, עשוי להכריע בימים הקרובים על השתתפותם של חיילים חובשי כיפה באירועים בהן מופיעות זמרות. גורם צבאי העריך כי ייתכן ופרץ ימליץ להבהיר את הפקודה הצבאית, כך שתגדיר חובת נוכחות של כל חייל בכל אירוע צבאי, להבדיל מהפקודה הקיימת, שהתייחסה באופן ספציפי לאירועים מסוימים. "לא יותירו שטח אפור למפקדים", הבהיר הגורם, "אין כוונה למנוע מזמרות להופיע בפני החיילים".

עוד על הדחת הצוערים מבה"ד 1
5 צוערים מבה”ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת
הרמטכ”ל הסכים לבחון הופעת זמרות בפני חיילים
דעה: אסור לרמטכ"ל להתיר לצוערים לנטוש האירועים

טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. אתר בה"ד 1, דובר צה"ל
הצוערים יוחזרו עוד לקורס הנוכחי? בית הספר לקצינים/דובר צה"ל, אתר בה"ד 1

במקביל, קצינים אחרים בצה"ל טוענים כי החלטת מפקד הגדוד בבה"ד 1 לחייב את ההשתתפות בפני הזמרת נוגדת את פקודת "השילוב הראוי", המבקשת להבהיר את תנאי שירותם של חיילים דתיים בצבא. אחד הקצינים אמר כי "מדובר בערב בו הוצגו לקחי מבצע 'עופרת יצוקה', אין קשר בין הזמרת ללקחי המבצע. פקודת השילוב הראוי מאוד ברורה ולא ניתנת לפרשנות; כל ניסיון לערבב את הופעת הזמרת לתוכן מקצועי יגרור אחריו שובל של עתירות לבג"ץ ותגובות נגד".

בתוך כך, משפחותיהם של הצוערים שהודחו עמלות על החזרתם של בניהן עוד לקורס הקצינים הנוכחי, ולשם כך הן פנו לצה"ל באמצעות עורכי דין וישיבות ההסדר. טסה אומן, אמו של אחד הצוערים, סיפרה היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי כ-20 דקות בטרם עליית הזמרת להופיע, פנה בנה למפקד הצוות והסביר לו כי הוא לא יכול לשבת בהופעה, וחשש שהדבר ייתפס כפרובוקציה. מפקד הצוות ניגש למפקד הגדוד, סגן-אלוף עוזי קליגר, שקבע כי על כל הצוערים להשתתף בערב. לדבריה, בנה לא חשב שמדובר בסירוב פקודה, ולכן יצא למספר דקות, עד שעלה המג"ד לנאום בעצמו בפני הצוערים.

הרב הצבאי הראשי: "אסון הכבל" מלווה אותי יום יום. דניאל בוק
ימליץ להבהיר את הפקודה? פרץ/דניאל בוק

אומן, תושבת בני דרום, סיפרה כי "המג"ד השווה את הבנים ללוחמים שלא ידעו להבדיל בין מחבל לילד שמבקש תרופות לאימא שלו. הבן שלי אמר שאם הוא היה יודע שזה סירוב פקודה, הוא לא היה עושה את זה. בני לא משקר. יתרה מזאת, הוא אמר שיותר קל מבחינתו לפנות מאחז כדי לשמור על אחדות העם, מאשר לשבת מול זמרת. הוא לא חשב שיציאתו מההופעה תגרום לכזה פילוג". האם ציינה עוד כי בנה מוזמן לשוב לקורס הבא, אך כי המשפחה עמלה על החזרתו עוד לקורס הנוכחי.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully