וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמינייה תדון על טורקיה: "ארדואן נובח, לא נושך"

פנחס וולף

14.9.2011 / 12:27

למרות שגורמים מדיניים לא מתרגשים מהתבטאויותיו המתלהמות של ר"מ טורקיה, נתניהו יכנס את השמינייה לדון בהדרדרות ביחסים עימה, ובתוכנית להתמודדות עם תביעות נגד ישראל בהאג

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (רביעי) בצהריים את פורום השמינייה, כדי לדון במשבר החריף עם טורקיה. בין היתר, השרים יבדקו את האופציות העומדות בפני ישראל להגנה מפני תביעות עתידיות שטורקיה עלולה להגיש לבית הדין הבינלאומי בהאג. זאת כשברקע הרצון של כל הגורמים המדיניים, כולל שרי השמינייה, להוריד את הלהבות במשבר עם טורקיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס חובלים בחיפה, ספטמבר 2011. ערן גילווארג
"צריך לנתח את הסיטואציה של המשבר החמור"/ערן גילווארג

עם זאת, בממשלה לא מתרגשים במיוחד מהאמירות האחרונות של ארדואן על היחסים עם ישראל. "הוא נובח ולא נושך", אמרו עליו גורמים מדיניים בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריהם, "ארדואן נמצא בסוג של אובדן עשתונות. הוא אומר שספינות קרב טורקיות ילוו משטים עתידיים. אבל הוא חבר בנאט"ו, אין שום סיכוי שהם או האמריקאים יתנו לו. הוא יורה לחלל החדר ולאחר מכן טוען שדבריו לא תורגמו כמו שצריך. הוא גם לא ניתק את היחסים. רואים בתגובה שלו שהמשבר לא רציונלי. פניו לא לנורמליזציה עם ישראל. הוא איסלמיסט".

עוד על המשבר עם טורקיה:
טורקיה מסירה נ?צרה: "אפשר ליירט מטוסי ישראל"
טורקיה תיירט מטוסים? "הם קונים מאיתנו את המערכות"
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"

למרות שבישראל מבינים שארדואן לא ימהר לחזור בו ולשקם את היחסים, השמינייה תכונס היום, וככל הנראה יהיו עוד דיונים בנושא בעתיד. "צריך לנתח את הסיטואציה של המשבר החמור, במיוחד אם בכוונתו לפנות להאג", הסבירו הגורמים המדיניים. "יש משבר ביחסים איתם. זו מדינה חשובה באזור וצריך להוריד את גובה הלהבות. עצם זה שלא מגיבים לאמירות הפרובוקטיביות שלו זה כדי לא לתת לו את העונג שבלגרור את ישראל לזה. אולי זה גם מוציא אותו מהכלים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully