וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"

ניר יהב

13.9.2011 / 15:09

בנאום שנשא בפני שרי החוץ של הליגה הערבית במצרים אמר ארדואן כי מבחינת טורקיה דו"ח פאלמר "בטל ומבוטל" וכי הגיע הזמן שהאו"ם "יפסיק להתעלם מהמעשים המפונקים של ישראל"

רויטרס

(צילום: ריוטרס, עריכה: טל רזניק)

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נשא היום (שלישי) נאום במהלך ביקורו בקהיר בירת מצרים בפני שרי החוץ של הליגה הערבית. ארדואן התייחס בנאומו להדרדרות היחסים בין ישראל לטורקיה ואמר על ישראל כי "בזמן שהיא מנסה לבנות את הלגיטימיות שלה, ישראל התנהגה בצורה בלתי-אחראית. דו"ח פאלמר בטל ומבוטל עבורנו. אם האו"ם ימשיך להתעלם מהמעשים המפונקים של ישראל, האחריות תוטל גם עליהם".

ארדואן הוסיף כי מדינתו לא מוותרת על דרישתה להתנצלות ישראלית. "לא נסכים לנורמליזציה עם ישראל אם היא לא תמלא אחר הדרישות שלנו. אנו לא מכירים במצור הישראלי על רצועת עזה. אף אחד לא עומד מעל החוק הבינלאומי. ישראל תצטרך לשלם על מעשי הטרור שלה. ישראל צריכה להתנהג כמו מדינה אמיתית ולכבד זכויות אדם. עליה להסיר את המצור על עזה, להתנצל בפני טורקיה על אירועי המרמרה ולפצות את משפחות הקורבנות. אם לא - היחסים בין טורקיה לישראל ינותקו".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
טורקיה מסירה נ?צרה: "אפשר ליירט מטוסי ישראל"
עוקף ליברמן: שליחים של ארדואן נועדו עם ישי
ארדואן בקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"

"דגל פלסטין יהפוך לסמל"

עוד התייחס ארדואן לכוונה הפלסטינית לבקש הכרה במדינה בעצרת הכללית של האו"ם ב-20 לחודש ואמר כי "לאחינו הפלסטינים מגיעה מדינה עצמאית. בואו נהפוך את דגל פלסטין לסמל של צדק וחירות במזרח התיכון ונניף אותו בשמיים".

ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי, מארח את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, קהיר, 13 בספטמבר 2011. Amr Nabil, Pool, AP
ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים, מוחמד חוסיין טנטאווי, מארח היום את ארדואן בקהיר/AP, Amr Nabil, Pool

ארדואן התייחס ל"אביב הערבי" ולמהפכות במדינות שונות במזרח התיכון בכלל ובמצרים בפרט ואמר כי "אסור לנו לדכא את הדרישות הלגיטימיות של הציבור ולשפוך את דמם של אלה המעלים דרישות אלו. אסור להתעכב גם ביישום ובקידום רפורמות במקביל להעלאת דרישות לגיטימיות מצד העם. אנו עומדים בפני שלב קשה במזרח התיכון ולכן עלינו להיזהר מפני גורמים הרוצים להכשילו".

כמו כן, ברך על החלטת הליגה הערבית להכיר במועצה הלובית הזמנית כנציגת העם הלובי, ואמר כי "חירות, דמוקרטיה וזכויות אדם חייבות להיות ססמאות של כולנו גם יחד".

נשיא קפריסין, דמיטריס כריסטופיאס, התייחס אחר הצהריים להתבטאויות ארדואן בעניין משלוח ספינות קרב למזרח הים התיכון, ואמר כי מדינתו תמשיך בפעילותה לחיפוש גז טבעי במאגרים בים התיכון. "לגבי האפשרות שטורקיה תבצע מהלך לא-חוקי - דבר שאנחנו מקווים שלא יקרה - אנו מצפים לתגובה תקיפה ויעילה של הקהילה הבינלאומית". טורקיה, לה אין יחסים דיפלומטיים עם קפריסין, הטילה בעבר ספק בתקפותם של החוזים המתירים לאחרונה להפיק גז טבעי בים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully