וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי האוהלים: אין פסק דין, הצדדים ימשיכו לדבר

גלעד גרוסמן

13.9.2011 / 13:15

השופט בעתירה שהוגשה נגד פינוי האוהלים בתל אביב ביקש מהצדדים להמשיך לדבר. פרקליט העותרים: "הם מנסים למחוק את המחאה" העירייה: "אין הנהגה למחאה". הצדדים ייפגשו שוב ביום חמישי

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן היום (שלישי) בעתירה שהגישו כמה מפעילי המחאה החברתית נגד פינוי האוהלים שהקימו על ידי עיריית תל אביב. השופט, קובי ורדי, הודיע כבר בתחילת הדיון כי לא ייתן פסק דין בעתירה עד שיסתיימו הדיונים בין העירייה לדיירי המאהלים. כלומר, הצו המורה על עיכוב הפינוי עדיין תקף.

פינוי האוהלים - כותרות אחרונות
יש הסכם: האוהלים בתל אביב לא יפונו עד חמישי
בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים
עיריית תל אביב התנצלה על האלימות בהפגנת המחאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצו המורה על עיכוב הפינוי עדיין תקף. מאהל רוטשילד בתל אביב לאחר הפינוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטם של העותרים, עורך הדין מיכאל ספרד, אמר בדיון כי העירייה לא יכולה להחליט מתי תסתיים המחאה ובאיזה אופן תנוהל. הוא הוסיף כי זכות המחאה אינה מוחלטת, אולם הבהיר כי המאהל ברוטשילד קטן בעקבות הפינוי השבוע, המצב בשטח "השתנה באופן רדיקלי", וכי האיזון הנכון הוא לאפשר את המשך המחאה תוך המשך ההידברות בין הצדדים. זאת, מבלי שהעירייה תבצע צעדים חד צדדיים. "הם מנסים למחוק את המחאה במקום לפתור בעיות שעולות".

מנגד, אמרה נציגת העירייה בדיון כי העירייה תמכה במחאה והפגינה סבלנות רבה, אולם היא חייבת לאזן בין אינטרסים שונים. היא הוסיפה כי העירייה מציעה לאפשר למחאה להמשיך ולהתקיים במאהלי הידברות. כמו כן, הובהר כי העירייה לא תנקוט בצעדים חד צדדיים בשטח, אך היא אינה סבורה שיש לקיים הידברות תחת צו על תנאי. עוד אמרו בעירייה, כי לדעתם לא חלה התקרבות בין הצדדים ולא נראה פתרון בקרוב, מה גם שאין למחאה הנהגה שיכולה לשלוט על המתרחש בשטח.

מנתוני העירייה שהוצגו בדיון, ברוטשילד יש כיום 177 אוהלים, שרק מחציתם מאוישים וכ-160 אוהלים בשאר המאהלים בתל אביב. נציגתם של 48 דיירים בעיר, שהצטרפו לעתירה לצד העירייה, אמרה בדיון כי המחאה ברוטשילד הסתיימה. "מדובר באוהלים ריקים ומאובקים שגוררים אליהם הומלסים ונרקומנים", אמרה. היא הוסיפה כי הדיירים אינם מבקשים לשים סוף למחאה, אולם כיום אין שליטה על מי שמגיע למקום, וילדים אינם יכולים להסתובב בשכונה.

ביום חמישי צפויה פגישה נוספת בין נציגי העירייה לנציגי המוחים. השופט ורדי ביקש מהצדדים לעדכנו על תוצאות הפגישה, ולפי זה יוחלט האם יש צורך במתן פסק דין בעתירה. ‎

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully