וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: סוכל פיגוע בביאנלה לאמנות בגטבורג

הרשויות השבדיות הודיעו כי עצרו ארבעה חשודים בתכנון הפיגוע, ופינו את מרכז האמנות בו מתקיימת הביאנלה. לא נמסרו פרטים נוספים. רק לפני כמה ימים נעצרו חשודים בתכנון פיגוע בברלין

משטרת שבדיה הודיעה כי עצרה לפנות בוקר (ראשון) ארבעה בני אדם, בחשד שתכננו להוציא לפועל פיגוע בגטבורג, העיר השנייה בגודלה במדינה. במקביל, פונה מרכז אמנות בשם גלריה "רודה סטן" במרכז העיר, אחד האתרים בהם מתקיימת בימים אלו הביאנלה לאמנות עכשווית של גטבורג, והאזור שסביבו נסגר לכניסת קהל. על הפינוי הוחלט, על פי גורמי ביטחון שבדים, לנוכח מה שהוגדר "סכנה רצינית לאבידות בנפש, פגיעה בבריאות ונזק חמור לרכוש".

מרכז האמנות בעיר גטבורג, שבדיה, שפונה מקהל בשל התרעה על תכנון פיגוע במקום, בו מתקיימת הביאנלה לאמנות עכשווית, 11 בספטמבר 2001. רויטרס
האזור מסביב נסגר לכניסה. מרכז האמנות בגטבורג, הבוקר/רויטרס

המעצרים נערכו בשיתוף פעולה של המשטרה המקומית ושירות ביטחון הפנים השבדי. לא נמסר במפורש עם פינוי הגלריה - שנעשה בשעת לילה, שעה שהתקיימה מסיבה במקום - קשור למעצרים שנערכו. עוד נמסר כי המשטרה תגברה את כוחותיה ברחובות העיר.

דוברי המשטרה סירבו לחלוק עם התקשורת פרטים נוספים לגבי סיכול הפיגוע, והתובע המחוזי ציין רק כי מדובר ב"חקירה בשלבים ראשוניים". ראש העיר גטבורג, אנלי הולת'ן, הייתה פחות זהירה, ומיהרה לקשור בינו לבין ציון עשור לפיגועי 11 בספטמבר 2001 בארה"ב, כשהביעה בפני כתבים דאגה מפני פגיעה ביריד האמנות, "במיוחד ביום כזה".

זהו דיווח שני בתוך כמה ימים על סיכול פיגוע טרור באירופה. ביום חמישי האחרון הודיעה משטרת גרמניה כי עצרה פלסטיני ולבנוני בחשד שרכשו ציוד וחומרים כימיים להכנת מטען חבלה, במטרה להוציא לפועל פיגוע בבירה ברלין. החקירה כללה חיפושים במרכז תרבות איסלמי ומסגד בעיר.

שבדיה מצויה בכוננות גבוהה מפני התקפות טרור כבר מאז אוקטובר שעבר, אז העלו הרשויות את רמת איום הטרור במדינה מ"נמוכה" ל"מוגברת" ועצרו שני חשודים בתכנון פיגועים. האיום התממש בחודש דצמבר, אז אירע פיגוע ההתאבדות הראשון בתולדות שבדיה, באזור הקניות של הבירה שטוקהולם, בעודו עמוס בקונים לקראת חג המולד. אולם הפיגוע התברר ככושל למדי - ההרוג היחיד היה המחבל, עבד אל-וואהב אל-עבדאללי, ומלבדו נפצעו רק עוד שני בני אדם באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully