וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסון התאומים ועד חיסול בן לאדן: תיעוד בתמונות

בזמן שטקסי הזיכרון לזכר אלפי הנספים נפתחים בהדרגה, עדיין לא הוסרו ההתרעות מפני הפיגועים בניו יורק ובוושינגטון. ארצות הברית זוכרת - ולא יכולה לשכוח. צפו בתמונות

רויטרס

(צילום: רויטרס, AP, Gettyimages; עריכה: יאיר דניאל)

ברחבי ארצות הברית מציינים היום (ראשון) עשור לפיגועי 11 בספטמבר, בהם נחטפו ארבעה מטוסים, ששניים מהם החריבו את מגדלי התאומים במרכז הסחר העולמי והשלישי התרסק אל בניין הפנטגון. טקסי הזיכרון המרכזיים נערכים בניו יורק ובוושינגטון הבירה לזכר אלפי ההרוגים, שרובם נספו בהתמוטטות המגדלים, שחורבותיהם התמוטטו אל רחובותיהם של דרום האי מנהטן.

עשור לפיגועים - סיקור מלא בוואלה! חדשות
התרעה מפני פיגוע של אל-קאעדה, כוננות בניו יורק
גורם אמריקני: ”התרעה לביצוע לפיגוע ב-9/11”
וילנאי: אסון כמו התאומים יכול לקרות גם כאן
הצדעה לניו יורק במלאת עשור לאסון התאומים


ברקע טקסי הזיכרון, הוגברה במידה ניכרת הכוננות ברחבי המדינה בשל התרעות מיידיות שהתקבלו מפני פיגועים, וככל הנראה עומד מאחוריהם אל-קאעדה. ראשי המודיעין האמריקאי ומזכירת המדינה קלינטון ניסו להרגיע את הציבור, אך הבהירו כי אין לשקוע בשאננות. עם זאת, הנשיא ברק אובמה, בנאום ששודר ברדיו, הבהיר כי כוחו של אל-קאעדה נחלש במהלך השנים, בשל "הנחישות חסרת הרחמים" מצד ארצות הברית, ומאמציהם הבלתי פוסקים של אנשי הצבא ושירות המודיעין והביטחון האמריקאים, שהצליחו לחסל את מנהיג ארגון הטרור, אוסמה בן לאדן, לפני כארבעה חודשים.

הנשיא אובמה יבקר במהלך היום בשלושת האתרים בהם התרסקו מטוסי הנוסעים במתקפה, ותחילה במתחם "גראונד זירו". בניו יורק אתר הזיכרון ייפתח תחילה לביקור משפחות ההרוגים, ורק לאחר מכן לציבור הרחב, אחרי שנים רבות של סערה ציבורית על עיצובו ותכנונו. כמו כן יבקר הנשיא אובמה בבניין הפנטגון ובאתר התרסקות טיסה 93 בפנסילבניה. אמש כבר פתח רשמית הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש את טקסי הזיכרון לפיגועים בליווי שר ההגנה לשעבר דונלד רמספלד. גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון נשא דברים בפני כמה ממשפחות הנספים, והוא, יחד עם בוש, יצטרפו לאובמה בניו יורק במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully