וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי גורש מאירוע "השולחן העגול" בתל אביב

11.9.2011 / 0:03

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיע לדיון על הדרכים לקדם צדק חברתי, שנערך במקביל ברחבי הארץ. המשתתפים בדיון בתל אביב התעמתו עם חולדאי שעזב את המקום בליווי עשרות שוטרים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: טל רזניק)


מדברים על צדק: אחרי ההפגנות הגדולות, הצעדות והקמת המאהלים, אירוע מחאה יוצא דופן נערך אמש (שבת) ב-40 מוקדים ברחבי הארץ: דיון סימולטני ב-1000 שולחנות עגולים שעסק בדרכים למימושו של צדק חברתי בישראל, תחת הכותרות "ממאהל למעגל". המוקד המרכזי של האירוע נערך ברחבת מוזיאון תל אביב שם דנו משתתפים ב-450 שולחנות. מסקנות הדיונים וההסכמות רוכזו בזמן אמת בידי צוות שערך את הנתונים והעלה אותם לאינטרנט.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
התחזה ל"מוביל מחאה", נעצר, והורחק מהעירייה
האחדות קורסת? מחאת האוהלים - מי נגד מי
בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים
דעה: צדק חברתי קודם לפריפריה

לאירוע המרכזי ברחבת מוזיאון תל אביב הגיעו כ-1,000 משתתפים. גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הגיע לאירוע, וניסה להתיישב באחד השולחנות ולהשתתף בדיונים. עשרות מפגינים במקום קראו לו להתפטר, צעקו לעברו "אנרכיסט", ו-"מי הזמין אותך לפה בכלל", וחולדאי, נאלץ לעזוב את המקום בלווית עשרות שוטרים וכוחות יס"מ. חולדאי השיב למפגינים: "אתם רק רוצים מהפכה, אבל תישאר פה דמוקרטיה, על אפכם וחמתכם. אני לא מפחד לדבר, אני אזמין כל אחד מכם לדבר בלי חשש". בתגובה רשמית מעיריית תל אביב נאמר כי "ראש העירייה הוזמן ע"י מארגני שיח '1000 השולחנות' לקחת חלק באירוע הערב ברחבת המוזיאון. בבואו למקום, קומץ מהאנשים התנפל על ראש העירייה בצעקות. לאחר שראש העירייה עשה מספר ניסיונות לשבת בשולחן ולנהל שיח, אך הופרע שוב ושוב בצעקות וקללות של אותו קומץ אנשים, סוכם עם המארגנים שיעזוב את המקום. חבל שקומץ אנשים אלימים - אותם אנשים הקוראים לעובדי ציבור ושוטרים 'נאצים', וזורקים עליהם אבנים וביצים, פולשים למבנים ומציבים גיליוטינה בשדרה - מכתימים ומפריעים בכך לדימויה של מחאה נפלאה וערכית שסחפה את הציבור וזוכה לגיבוי ותמיכה מראש העירייה, כולל מתן שירותים עירוניים במהלך החודשים האחרונים". הפרעה נוספת נרשמה כשפעילי מפלגת מרצ החלו לחלק מנשרים ובהם "11 הנקודות של מרצ לפיתרון משבר הדיור", למורת רוחם של המארגנים שביקשו מהם לחדול מכך.

את האירוע הייחודי, שלטובתו גויסו 1000 מנחים בימים האחרונים, יזמו דני גל, פעיל חברתי מתל אביב, ד"ר שי בן יוסף ואסף שנהב מהמרכז הישראלי לגישות מאחות – גוף המקדם מחשבה קהילתית, והפעילות נערכת בשותפות מלאה עם מטה המאבק נגד יוקר המחייה. בין השולחנות שפזורים ברחבי הארץ ישנם גם שולחנות בהם יתקיימו דיונים באמהרית ובשפת סימנים.

אלף איש בדיון "שולחן עגול" על מימוש צדק חברתי בישראל. דרור עינב
בין השולחנות ישנם גם כאלה בהם יתקיימו דיונים באמהרית ובשפת סימנים. השולחנות העגולים בתל אביב/דרור עינב

הכי חשוב - שאנשים ידברו זה עם זה

"הרעיון הכללי הוא לאפשר לאנשים שיח תכליתי על השאלה איך בונים חברה צודקת יותר ומה עושים בשביל זה?", אומר בן יוסף. "בזמן האירוע אנשים ישבו בקבוצות של עד 10 אנשים סביב שולחנות עגולים שיעסקו במספר שאלות מרכזיות: מה הביא אותם ליציאה מהבתים למחאה, מה השינוי שהם היו רוצים לראות בחברה, מה צריכים להיות הצעדים הבאים במחאה ומה המשתתף יכול לעשות בשביל לשנות".

אסף שנהב סיפר כי הרעיון נולד כבר לפני שבועות: "הקמנו שולחן רעיונות בשדרות רוטשילד וחשבתי לעצמי - מדוע לא להכפיל את הרעיון פי 1000? הכי חשוב לדעתי, מעבר לעניין הרעיוני, הוא שאנשים ידברו זה עם זה ויזמו פעולות שישפיעו על החיים שלהם".

כ-600 משתתפים הגיעו גם לאירוע בגן שמואל, אליו הגיעו משתתפים ממאהלי פרדס חנה, חדרה ונתניה. יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, השתתף באירועים, ואמר בשולחן העגול בעיר שדרות כי "הסטודנטים כאן והם לא הולכים לשום מקום. השבוע נרחיב את פעולות המחאה בשטח. המאבק הזה לא יפסק עד שיבואו פתרונות אמיתיים בנושא הדיור הציבורי".

בהכנת הידיעה השתתף אריאל נוי

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully