וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים סימנו כמוסכם, והמאבטחים הנצורים פתחו הדלת

פנחס וולף

11.9.2011 / 0:21

ראש הממשלה חשף שיחה שקיים עם קצין הביטחון בעת שהיה נצור בשגרירות בקהיר: "הוא הבין היטב את המצב בו היה נתון". גורמים בירושלים: הקומנדו המצרי חילץ המאבטחים כשהם עוטים כאפיות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

ערב מתוח עבר ביום שישי על גורמי קבלת ההחלטות בישראל, אבל ערב מתוח פי כמה עבר על המאבטחים הישראלים שהיו נצורים בתוך השגרירות הישראלית בקהיר. גורמים בירושלים סיפרו כי בעקבות החשש שההמון המצרי יתחזה לאנשי כוחות הביטחון המצרים כדי להגיע לאנשי השגרירות, הגדירו הצדדים סימן מוסכם בין חיילי הקומנדו המצרי לבין אנשי השגרירות. כשניתן הסימן, החיילים המצריים נכנסו למתחם הנצור שבתוך בניין השגרירות, וטיהרו את השטח.

הפריצה לשגרירות - כותרות אחרונות
נתניהו על הפריצה לשגרירות: ”הקומנדו המצרי מנע אסון”
שקט מתוח: צפו במראות ההרס ביום שאחרי הפריצה לשגרירות
בעולם מגנים: ”על מצרים להגן על השגרירות הישראלית”

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
המאבטחים נעטפו בכאפיות כדי לאפשר את חילוצם מההמון הזועם/AP

המצרים הלבישו את המאבטחים הישראלים בכאפיות כדי להסתיר את זהותם מההמון המתפרע, ולאחר מכן ליוו אותם אל מחוץ למתחם השגרירות, והרחק מההמון. המאבטחים הוכנסו לכלי רכב מצריים, שהסיעו אותם לשדה התעופה בקהיר, שם עלו על מטוס והגיעו לישראל. כמה שעות קודם לכן הועלה השגריר, יצחק לבנון, וכל אנשי הסגל הדיפלומטי על מטוס של חיל האוויר, שבמבצע חשאי העביר אותם לישראל.

בדברים שנשא בלשכתו בירושלים הזכיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיחה שניהל עם קצין הביטחון יונתן, שהיה נצור בשגרירות. "דלת אחת הפרידה בין ההמונים לבין יונתן וחבריו. הוא נשמע קר רוח, שקול, ולצד זאת הבין היטב את המצב שהוא וחבריו שוהים בו", אמר נתניהו. "במהלך חילופי הדברים בינינו ליונתן, הוא אמר לי: 'אם יקרה לי משהו, אני מבקש שתודיעו להורים שלי בשיחה פנים אל פנים, ולא בטלפון'. עניתי לו: 'תחזיק מעמד, אני מבטיח לך שמדינת ישראל תפעיל את כל הכוחות העומדים לרשותה'. ברוך השם הבוקר הם נחתו בישראל. לפני כמה שעות שוחחתי עם יונתן ואימא שלו, והם נשמעו לי מצוין". גורמים שנכחו בחדר המצב במשרד החוץ בעת שראש הממשלה שוחח עם קצין הביטחון של השגרירות במצרים, ששמו כשמו של אחיו של נתניהו, יוני, שנפל במבצע אנטבה, סיפרו הערב כי כאשר נתניהו אמר לו: "נחזיר אותך הביתה, יונתן", ההתרגשות מצד ראש הממשלה והאנשים במקום היתה גדולה.

נתניהו שוחח אמש עם שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, ואמר לו כי "בכוונתי לפעול כך שאתה והסגל שלך תחזרו בהקדם לקהיר", כך מסר דובר ראש הממשלה, רוני סופר, בשיחה עם וואלה! חדשות. עם זאת, ראש הממשלה, יחד עם שר החוץ וגורמים אחרים, הבהיר כי חזרת הדיפלומטים הישראלים למצרים תיעשה, אם וכאשר תהיה, רק לאחר סידורי האבטחה המתאימים תוך תיאום עם המצרים כדי למנוע הישנות מצב כפי שאירע בליל שבת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבהרתי ליונתן שמדינת ישראל תפעיל את כל הכוחות העומדים לרשותה". נתניהו בחדר המצב של משרד החוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל ראו בחומרה את אירועי הפריצה, במסגרתם ריסק ההמון המשולהב את חומת המגן של מתחם השגרירות, פרץ למתחם והסיר את דגל ישראל. שני אזרחים נהרגו, וכאלף בני אדם נפצעו במהומות. במבצע חשאי של חיל האוויר פונה השגריר יצחק לבנון וכל הסגל הדיפלומטי מהמדינה, ובהמשך נחתו בישראל גם שישה מאבטחים, שנלכדו במבנה השגרירות ופונו על ידי הקומנדו המצרי. כוחות הביטחון המצרים עצרו היום 11 אזרחים שהיו מעורבים בהתפרעויות אתמול, זאת בנוסף ל-19 שנעצרו כבר אתמול. כל 30 העצורים יועמדו לדין בהליך מזורז.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

עדכון ראשון: 21:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully