וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל

לדברי עבדוללה גול, ישראל פנתה לטורקיה 4 פעמים כדי לדון בהתנצלות על הרג 9 בני אדם בהשתלטות צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה", אך חזרה בה מנכונותה להתנצל לפני פרסום דו"ח פאלמר

נמשכות המהלומות המילוליות של הנהגת טורקיה נגד ישראל: נשיא טורקיה עבדוללה גול הגדיר אמש (חמישי) את ישראל כ"נטל על בעלות בריתה" וטען שהיא "כפוית טובה". בעיתון הטורקי "הורייט" דווח, כי גול אמר את הדברים לפני צאתו מאנקרה, בירת טורקיה, לביקור ברוסיה.

משבר עם טורקיה - הכותרות האחרונות
ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור
נתניהו: "צדקת הדרך היא נכס אסטרטגי של ישראל"
נשיא טורקיה: לא הטרדנו נוסעים ישראלים באיסטנבול
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב

עבדוללה גול הוסיף, כי ישראל פנתה לטורקיה ארבע פעמים כדי לדון בהתנצלות על הרג תשעה בני אדם בהשתלטות צה"ל על הספינה "מאווי מרמרה". עם זאת, הוא טען, ישראל חזרה בה מנכונותה להתנצל "ברגע האחרון", לפני פרסום דו"ח פאלמר על אירועי המשט לעזה.

במקביל, השר לענייני מודיעין דן מרידור, שתמך בהתנצלות בפני טורקיה, מתח הבוקר ביקורת על התנהלות ההנהגה הטורקית. בראיון לגלי צה"ל אמר מרידור: "בהסכמת טורקיה מונתה ועדה על ידי האו"ם, והיא קבעה שהסגר על עזה חוקי". לדבריו, "טורקיה אמרה שישראל אינה מעל נחוק הבין לאומי, והיא צריכה להבין שגם היא לא שם".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס אתמול למשבר עם טורקיה והבהיר: "טורקיה אינה עומדת להפוך לאויב של ישראל, ואין לנו שום עניין להפוך את טורקיה לאויב". ברק אמר כי הוא משוכנע, כי ניתן יהיה להתגבר על המחלוקת בין שתי המדינות, שהחריפה לאחר פרסום דו"ח ועדת פאלמר על המשט לעזה. לדבריו, "בסופו של דבר, הגל הזה יעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully