וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פרסם צו מניעה חדש לפינוי המאהלים

גלעד גרוסמן

8.9.2011 / 17:10

צווי הפינוי שהוציאה עיריית תל אביב למאהלים בשטחה הושעו עד להחלטה של בית המשפט, שידון בנושא שוב מחר. במקביל, שוחררו פעילי המחאה שנעצרו בהפגנה הסוערת מול עיריית תל אביב

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אחר הצהריים (חמישי) צו זמני חדש, האוסר על פינוי המאהלים בתל אביב עד להחלטה בעתירה, שהגישו כמה מראשי המחאה נגד ראש העירייה רון חולדאי. מחר בבוקר ייערך דיון נוסף בעתירה. המשמעות היא כי צווי הפינוי שפרסמה עיריית תל אביב למאהלים מושעים עד להחלטת בית המשפט.

פינוי אוהלים - כותרות אחרונות:
אישומים נגד 8 מעצורי הפגנת המאהלים מול העירייה
דרעי נגד פינוי האוהלים: ”נגמרה ההפגנה אז זהו?”
חולדאי: ”מאיימים על חיי, אך לא אלך עם מאבטחים”
בית המשפט הקפיא פינוי מאהלי המחאה בתל אביב

ההחלטה התקבלה לאחר דיונים משפטיים שנמשכו הלילה והבוקר, וכללו צו מניעה זמני לפינוי - שבוטל מאוחר יותר. עקב כך עתרו שוב ארבעה ממובילי המחאה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בהם סתיו שפיר ואסף לוי. זאת באמצעות עו"ד מיכאל שוורץ וישי שנידור. העותרים ביקשו להורות לעירייה להימנע מפינוי אוהלים וציוד אחר המשמשים את כלל המאהלים בתל אביב, אלא בתיאום מראש עם המוחים.

בעתירה נכתב כי היא הוגשה "עקב התנהגותו הכוחנית של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהחל אתמול באמצעות פקחים לפנות את המאהלים באצטלה של פינוי מפגעים ופסולת". עוד נטען, כי הפקחים פינו מאות אוהלים ששימשו את המפגינים "ובמסע הרס תמוה שברו וקרעו אוהלים וריהוט ששימש את מאהל המחאה ברוטשילד והעמיסו אותו על משאית". עוד נטען בעתירה, כי חולדאי הביע את תמיכתו במחאה ואף הקצה לה שטחים נרחבים, אך שלל את ההיתר בפתאומיות וזאת משיקולים שגויים ובלתי סבירים.

עיריית תל אביב התייחסה אחר הצהריים להתפתחויות המשפטיות והודיעה כי "העירייה תמשיך בדרישות הפינוי על מנת להשיב את השדרות לשימוש הציבור הרחב, תוך תקווה שאנשי המאהלים ישתפו פעולה וניתן יהיה להקים את מתחמי השיח כפי שהובטח על ידי העירייה", נמסר. יחד עם זאת, גורמים בעירייה הדגישו כי גם אם יינתנו צווי פינוי בפרק הזמן הנוכחי סביר להניח שלא יהיו פינויים כל עוד הנושא נמצא בהליך משפטי.

שוחררו המפגינים שנעצרו מול בית העירייה

הלילה, החליט כאמור שופט תורן מבית משפט השלום בתל אביב על הוצאת צווי מניעה לפינוי מאהלי המחאה בעיר, עד לדיון במעמד שני הצדדים, שמועדו היה אמור להיקבע מחר. צווי המניעה חלו על המאהלים בשדרות רוטשילד, שכונת לוינסקי, שדרות נורדאו ושדרות בן גוריון. צו זה בוטל בבוקר, וכתוצאה עתרו מובילי המחאה לבית המשפט המחוזי.

בתוך כך, שבעה מפעילי המחאה נגדם הוגש היום כתב אישום בגין תקיפת שוטר ושימוש בכוח כדי למנוע מעצר, שוחררו ללא תנאים מגבילים. עם זאת, העצור השמיני שוחרר בתנאי הרחקה למשך 60 יום מהשתתפות בפעולות מחאה, מאחר והוא מואשם כי נתן אגרוף לאחד השוטרים. בהחלטתו כתב השופט כי "התנאים המגבילים שביקשה המשטרה הינם מרחיקי לכת. סוחרי סמים אינם נדרשים לסכומי ערבות כאלה".

השמונה נעצרו אתמול במהלך הפגנת המחאה מול בניין העירייה בתל אביב. השמונה, בהם גם יגאל רמב"ם, מיוזמי המאבק. הם נעצרו לאחר עימותים במהלך ההפגנה בין כוחות המשטרה למפגינים, שזרקו ביצים וצבע לעבר בניין העירייה ואף ניסו לפרוץ לתוכו.

עו"ד ברק כהן, המייצג שישה מהם, אמר כי "המעצרים הם ניסיון של המשטרה למוסס את המחאה". בתגובה, ענה השופט, שמאי בקר, שלא מדובר בקונספירציה של המשטרה והוסיף כי "המחאה הגיעה עד מגדל השן". אחת מהנאשמות הסבירה כי "לא התכוונו לפעול באלימות, זה לא המסר שלנו. זו זכותנו לזעוק את הכאב שקיים במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully