וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2011: 151 אלף ילדים ונוער במצבי סיכון

הזנחה, אלימות וסביבה עבריינית - אלה רק חלק מהמצוקות מהן סובלים ילדים ונוער המצויים בסיכון. תוכנית ממשלתית חדשה פועלת לאיתור וסיוע לילדים, אשר 47 אלף מהם הינם בגיל הרך

בישראל ישנם כ-151 אלף ילדים ובני נוער בסיכון שאותרו במסגרת תוכנית רווחה לאומית, כך עולה מנתוני משרד הרווחה שפורסמו הבוקר (חמישי).

משרד הרווחה והשירותים החברתיים מוביל את התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, שתקציבה עומד על 155 מיליון שקלים בשנה. התוכנית הוקמה בעקבות אירועים מזעזעים דוגמת מותם של רוז פיזם, שגופתה אותרה במזוודה במימי הירקון, אלון בוריסוב ומיכאל קרצ'קוב, שהוטבעו על ידי אימותיהן, ונועה גולדרינג, שנרצחה על ידי אביה. התוכנית מופעלת ב- 72 רשויות בארץ, ומשותפת למשרדי החינוך, הבריאות, בטחון הפנים וקליטת העלייה. מטרתה היא לאתר מצבי סיכון בקרב ילדים, ולהפחית את היקפם וחומרתם.

עוד בנושא:
הפגנה מול משרד הרווחה: ”נוער בסיכון נשאר ברחוב"
מאבק מנהלי הפנימיות: "חוסר התקצוב פוגע בילדים"
ישראל 2010: חצי מהילדים בסיכון לא מטופלים
הנתונים אשתקד: 66 אלף ילדים במצבי סיכון
בעקבות רצח רוז: קמפיין למען ילדים בסיכון

נתוני משרד הרווחה משרטטים תמונה מדאיגה, לפיהם קרוב ל- 47,000 מהילדים בסיכון הינם בגיל הרך - עד גיל שש. כרבע מילדים אלו סובלים מהזנחה, 16% מהיעדר השגחה מתאימה וכ-12% מהם חשופים להתנהגויות מסכנות במשפחה ומצבי משבר, כמו פציעה או מוות של אחד ההורים, אלימות, שימוש בסמים של אחד ההורים או פעילות עבריינית המתקיימת בין כותלי הבית.

על פי משרד הרווחה, גם ילדים שאינם חשופים למצבי סיכון קיצוניים נמצאים במצבים המאיימים על התפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והרגשית: 41% מהילדים עד גיל שש שאותרו חיים במשפחות בהן ההורים אינם מעניקים להם העשרה בהתאם לגילם. כשליש מהם חיים במשפחות בהם ההורים אינם דואגים עבורם לשירותים הנחוצים להם כמו שירותי בריאות או התפתחות, וכחמישית אינם מתפקדים במסגרת החינוכית בה הם נמצאים.

שירות וסיוע גם להורים

בנוסף לילדים בגיל הרך, קרוב ל- 25,000 ילדים ובני נוער בגילאי 6-18, מקבלים שירות במענים המופעלים במסגרת התוכנית, שגם ביניהם רבים סובלים מהזנחה, היעדר השגחה, בעיות קשות ביחסים עם ההורים, בעיות רגשיות ובעיות בלימודים. בכלל יישובי התוכנית משורתים כיום קרוב ל- 30,000 ילדים בגיל הרך במסגרת "התחלה טובה". בנוסף, ניתן שירות ל- 12,000 הורים של ילדים בגיל הרך הנמצאים בסיכון.

בשנה האחרונה משמשת תוכנית זו כפלטפורמה ליוזמות בין משרדיות נוספות המתמקדות באיתור, מניעה והתערבות בקרב בני נוער המפגינים התנהגויות סיכון, כגון שתיית אלכוהול, שוטטות ועבריינות.

לפניות לכתב: wolyniezbobi@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully