וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו גינה השחתת רכבי צה"ל: "עבריינות נתעבת"

בתגובה לפעולת "תג מחיר" במסגרתה רוססו כתובות על ג'יפים של צה"ל, אמר ראש הממשלה כי הפעולה "כוונה נגד מפקדים וכלי רכב שמשימתם להגן על חיי אזרחים ישראלים". ברק: "מעשה נקלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה היום (רביעי) בחריפות את השחתת רכבי צה"ל בבסיס חטיבת בנימין בבית אל. "מדובר בעבריינות נתעבת שכוונה נגד מפקדים וכלי רכב שמשימתם להגן על חיי אזרחים ישראלים ביהודה ושומרון", אמר נתניהו, "הנחיתי את זרועות אכיפת החוק למצוא את הפורעים שביצעו את המעשה החמור ולמצות עימם את הדין".

שר הביטחון, אהוד ברק, הגיב גם הוא לפעולת ה"תג מחיר" שבוצעה נגד צה"ל, במסגרתה נכתבו הכתובות "תג מחיר", "ד"ש ממגרון" ו-"מח"ט בנימין רע ליהודים" בידי אלמונים על כ-13 כלי רכב צבאיים. "הפריצה לבסיס והפגיעה בכלי הרכב הם מעשה נקלה של עבריינים שייתפסו בקרוב" אמר ברק והוסיף כי "מעשי הוונדליזם נגד ישראלים ופלסטינים נועדו לשבש את שגרת החיים ביהודה ושומרון ולגרום להסלמה בתקופה רגישה זו. אני משוכנע כי משטרת ישראל וכוחות הביטחון יתפסו במהרה את העבריינים".

בצה"ל חושדים כי פעילי ימין חדרו לבסיס באישון לילה, ריססו את הכתובות ופגעו בכלי הרכב כפעולה של "תג מחיר" על הרס שלושה מבנים בלתי חוקיים במאחז מגרון. עם זאת, נבדקת האפשרות שהמעשה בוצע על ידי חיילים בבסיס, והנושא נמצא בטיפול המשטרה שפתחה בחקירה. גורם צבאי סיפר כי בצה"ל רואים את המקרה בחומרה ובטוחים כי המשטרה תפעל במלוא חומרת הדין אל מול המבצעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השחתת מסגד בקוסרה בסמוך לשכם בעקבות הריסת מבנים במגרון השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, גינתה את הפעולה ואמרה כי "תג מחיר זה כינוי מכובס לפשעי שנאה שמנוגדים לערכים היהודים והישראלים. הפעולות החדשות נגד צה"ל, אם אכן מדובר בפעולה שנעשתה על ידי ישראלים, היא חציית קו אדום נוסף ומסוכן". עוד אמרה לבני כי "פשעי השנאה הללו חייבים להיפסק. מערכות אכיפת החוק חייבות למלא את תפקידן נגד הפעולות האלה וההנהגה בישראל, על מגוון השקפותיה, חייבת לגנות אותן בכל לשון".

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) הגיבה אף היא ואמרה כי "צה"ל הוא צבא העם ואסור לפגוע בו". עם זאת, רגב גם תקפה את הריסת שלושת המבנים במגרון ואמרה כי "פינוי מגרון הוא סוגייה מדינית משפטית ואין לערב את צה"ל בה. הפינוי נעשה כמו גנבים בלילה וחבל שכך".

במסגרת הקריאות למצות את הדין עם מבצעי הפעולה, גם חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "אני קוראת לשר הביטחון וליועץ המשפטי לממשלה למצות את הדין ולכלוא את הפורעים מאחורי סורג ובריח. תג המחיר הוא תוצאה של אזלת היד וההבלגה של רשויות אכיפת החוק מול פעילי הימין הקיצוני והמתנחלים, שבמשך שנים התירו את דמם של הפלסטינים. מי שלא עצר אותם אז, איפשר היום את התרת דמם של חיילי צה"ל".

עוד בנושא:
חשד ל"תג מחיר" נגד צה"ל: 13 כלי רכב הושחתו
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
חשד ל"תג מחיר": "מסגד הוצת בכפר סמוך לשכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully