וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים

נציג מאהל ג'סי כהן בחולון הציע להקים במקום קרוואנים שיחליפו את הצריפים הארעיים שהוקמו שם כחלק ממחאת האוהלים, ושהעירייה מאיימת לפנות. ראשי המחאה תומכים: "נישאר לצד המשפחות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צטנר, עריכת וידאו: טל רזניק)

ראשי מחאת האוהלים וצוות המומחים המייעץ להם קראו אמש (שלישי) למדינה להציב קרוואנים כפתרון מיידי למצוקת הדיור של יושבי המאהלים השונים. בשעות אלה נערך רב-שיח בנושא בין צוות המומחים שכולל את פרופ' אביה ספיבק, פרופ' יוסי יונה וד"ר סנדי קדר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה המשתייך לצוות המשפטי של המומחים.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
הסטודנטים: חרם על מוצרי תנובה מיום שני הבא
דפני ליף הבטיחה: נסייע לפולשים לבניין בירושלים
במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו

שכונת ג'סי כהן בחולון מכריזים על דרישתם להצבת קרוואנים כפתרון למצוקת הדיור, אוגוסט 2011. דרור עינב
"לא ייתכן שמשפחות עם ילדים ימתינו לילה אחר לילה בפחד מפני פינוי על ידי שוטרים". שכונת ג'סי כהן, הערב/דרור עינב

יוזם ההצעה הוא ניסן זכריה, נציג המאהל בשכונת ג'סי כהן בחולון, אותו הבטיחה העירייה לפנות. לדבריו, "המדינה צריכה לפעול כפי שפעל בזמנו אריק שרון כשהיה שר השיכון בתקופת העלייה מברית המועצות - להציב קרוואנים באופן מיידי ולא להתמהמה, לממש את הזכות הבסיסית למגורים במקומות השונים ובג'סי כהן".

ד"ר סנדיי קידר הביע תמיכה ברעיון ואמר כי "המדינה מערימה קשיים דרקוניים על זכאי הדיור הציבורי ומשנות השמונים הפסיקה למעשה בנייה של דיור ציבורי בישראל. למדינה יש כסף לדיור ציבורי אך היא מעדיפה שלא להשתמש בו. הפתרון המיידי שהמדינה צריכה לתת הוא הקמת קרוואנים במקום המתאים ביותר בשטח העירוני, ועד אז לעצור את כל הפינויים העירוניים. זה לא מוסרי וזה לא נכון".

סתיו שפיר, מראשי מחאת האוהלים, אמרה: "הפתרון הזמני היה פתרון של הקמת בקתות (שבעת הצריפים שהוקמו במאהל בג'סי כהן - ב.ו) עכשיו התושבים רוצים קרוואנים בתור פתרון זמני ואנו תומכים ברעיון. לא ייתכן שמשפחות עם ילדים ימתינו לילה אחר לילה בפחד מפני פינוי על ידי שוטרים. אנחנו נישאר לצד המשפחות כמה שיידרש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שכונת ג'סי כהן בחולון מכריזים על דרישתם להצבת קרוואנים כפתרון למצוקת הדיור, אוגוסט 2011. דרור עינב
בחולון הבטיחו התושבים להיאבק בשוטרים שיגיעו לפנות המאהל. מאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן, הערב/דרור עינב

פרופ' אביה ספיבק אמר כי "לא מתקבל על הדעת שלאנשים בישראל לא יהיה איפה לגור אחרי כל כך הרבה שנים של עצמאות. בחברה מתוקנת אסור שיהיה מצב שבו אדם שלא יכול לפרנס את עצמו לא יוכל למצוא מקום סביר לגור בו. המדינה נטשה את אחריותה לדיור ציבורי".

במקביל, ממשיכים חלק מפעילי המחאה החברתית להתנגד לפינוי המאהלים. אתמול הפגינו עשרות בני אדם מול בניין השלטון המקומי בתל אביב במחאה על פעילות הרשויות לפינוי מאהלים בימים האחרונים. מוקדם יותר, במהלך הפגנה מול עיריית בת ים, הצהיר ראש העירייה שלומי לחיאני כי לא יפנה את מאהל המחאה בעיר. בחולון הבטיחו תושבי המאהל להילחם בשוטרים שיבואו לפנותם מהצריפים שהקימו במקום.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully