וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: התמיכה שלנו ב"כיפת ברזל" - קריטית

דן שפירו אמר כי כאשר התחילה ההסלמה בדרום הוא נוכח לדעת עד כמה חשובה הייתה ההשקעה של ארה"ב במערכת היירוט. עוד אמר כי "שלום דורש יותר מהסכמה על הנייר"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכה: יותם בן-דוד)

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אמר היום (שני) כי ההשקעה האמריקאית בביטחון של ישראל היא קריטית ותמשיך להיות כך בעתיד. שפירו נשא דברים בוועידה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בנושא "המזרח התיכון לאן?" שהתקיימה בתל אביב, וסיפר שנוכח לדעת עד כמה מערכת "כיפת ברזל" הייתה השקעה חשובה. "אובמה ביקש - והקונגרס סיפק 205 מיליון דולרים כדי להאיץ את בנייתה ופרישתה של מערכת כיפת ברזל", אמר שפירו. לדבריו, "כשהטילים החלו ליפול בדרום ישראל לפני שבועיים ומערכת כיפת ברזל נכנסה לשימוש והצילה חיים - זו הייתה תזכורת בשבילי לכמה הייתה ההשקעה האמריקאית בביטחון של ישראל קריטית, וכמה היא תמשיך להיות גם בעתיד".

שפירו התייחס למצב במזרח התיכון ואמר כי "שלום דורש יותר מהסכמה על הנייר. יש לבנות את השלום על יסודות של שיתוף פעולה אזורי על מנת שישרוד בטווח הארוך", והוסיף עד כמה חיוני הוא השיתוף הפעולה האזורי במזרח התיכון. לדבריו, "יש כמות אדירה של פוטנציאל בלתי מנוצל באזור. ובחלק הזה של העולם, בו ביטחון הוא שיקול מרכזי והמשאבים הטבעיים נדירים, ולעתים חוצים גבולות לאומיים, שיתוף פעולה אזורי הוא חיוני כדי לממש את הפוטנציאל הזה וכדי להימנע מעימותים".

כמו כן, התייחס השגריר לשינויים בעולם הערבי ואמר כי "משטרים בעולם הערבי, שנדמה היה שהם יציבים, נעלמו או זועזעו עד ליסודותיהם. כפי שהנשיא אובמה אמר לפני כמה חודשים, חברות המוחזקות על ידי פחד ודיכוי עשויות להציג את האשליה של יציבות במשך זמן מה, אבל הן בנויות על יסודות שבסופו של דבר יתמוטטו. עוד אמר שפירו כי ארצות הברית וישראל צריכות לתמוך במשטרים החדשים, למרות שבטווח הקצר המצב יהיה מסובך ומדאיג. "התשובה הכנה תהיה שבעוד שאנחנו יודעים שרצוי לארה"ב ולישראל לתמוך בעליית ממשלות יותר שקופות ואחראיות על מנת ליצור שותפויות יציבות יותר, בטווח הקצר - המצב יהיה מסובך ומדאיג", אמר.

עוד באותו נושא:
אחרי ירי הרקטות: סוללת כיפת ברזל הוצבה באשדוד
עלות יירוט הרקטות מיום חמישי: יותר מ-1.2 מיליון דולר
המורדים מכתרים מעוז קדאפי: "יודעים איפה הוא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully