וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מימשה האיום: הסגל הדיפלומטי מגורש לישראל

פנחס וולף

5.9.2011 / 17:50

בהמשך להודעת שר החוץ דאווט אולו בסוף השבוע, יגורשו כל הדיפלומטים מעל לדרגת מזכיר שני. סגנית השגריר אלה אפק זומנה לפגישה במשרד החוץ באנקרה, שם כנראה קיבלה הודעה רשמית בעניין

טורקיה מממשת את האיום: הדרגים הדיפלומטיים הבכירים בטורקיה קיבלו היום (שני) הודעה ממשרד החוץ באנקרה, לפיה עליהם לעזוב את המדינה ב-48 השעות הקרובות. עוד ביום שישי הודיע על כך שר החוץ הטורקי אחמד דאווט אולו, וכעת הגיעה גם ההודעה הרשמית – הנציגות הישראלית בטורקיה תישאר ללא נציגים בכירים, עד לרמת מזכיר שני.

עוד על יחסי טורקיה-ישראל:

אולמרט במסר לנתניהו: "טורקיה אינה אויבת שלנו"
דיווח: ארדואן יחתום על הסכם אסטרטגי עם מצרים
טורקיה: "נערער להאג על חוקיות המצור על עזה"

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. רויטרס
מממש איומים. שר החוץ הטורקי דאווט אולו/רויטרס

כיצד על ישראל להגיב למהלך הטורקי? בואו לדבר על זה בפייסבוק

גורם צבאי בכיר אישר כי הנספח הצבאי בטורקיה, אלוף-משנה משה לוי, יגורש לתל אביב יחד עם הסגל הדיפלומטי הישראלי המוצב באנקרה, שהורו לו לעזוב את המדינה תוך יומיים. לוי בא לטורקיה לפני כשבועיים ובמערכת הביטחון מגדירים את גירושו ואת גירושם של בני משפחתו כ"הידרדרות החמורה ביותר" במערכת היחסים בין שתי המדינות".

ביום שישי כבר הודיע דאווט אולו לשגריר הישראלי באנקרה, גבי לוי, כי עליו לעזוב את המדינה עד יום רביעי. במסיבת עיתונאים פירט דאווט אולו את העיצומים שטורקיה תנקוט, לאחר שישראל עמדה בסירובה להתנצל על אירועי המשט שהיה בדרכו לעזה, ובמהלך ההשתלטות עליו נהרגו תשעה אזרחים. "לא נאפשר לנציג ישראלי מדרג גבוה יותר ממזכיר שני לכהן בטורקיה", הצהיר השר.

כלי התקשורת בטורקיה דיווחו כי סגנית השגריר, אלה אפק, הוזמנה כבר אתמול למשרד החוץ באנקרה, וכי ההודעה על גירוש הסגל, כמו גם על ניתוק קשרי המסחר הצבאיים בין שתי המדינות, הייתה אמורה להימסר לה באופן רשמי. בניגוד לפרסומים לפיהם גם הנספח הצבאי הישראלי באנקרה יגורש מטורקיה - בצה"ל אמרו הבוקר כי הם לא מכירים, בשלב זה, את הדיווחים בכלי התקשורת הטורקים על אודות החזרתו לתל אביב של אלוף-משנה משה לוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייב לעזוב עד יום רביעי את טורקיה. השגריר לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרסומים על אודות גירוש הסגל הדיפלומטי מגיעים ברקע שתי תקריות ביממה האחרונה בשדות התעופה הבינלאומיים באיסטנבול ובלוד. קבוצה של 40 אנשי עסקים שבאה מישראל לטורקיה רוכזה בפינת הטרמינל, דרכוניהם של הישראלים נלקחו והם נחקרו במשך למעלה משעה וחצי. רק לאחר התערבות משרד החוץ הוחזרו להם המסמכים. הם תושאלו ורק אז הורשו להיכנס למדינה.

בירושלים מעריכים כי האירוע באיסטנבול התרחש ברקע טענות טורקיות על השפלות שעברו תיירים טורקים במהלך בדיקה ביטחונית בצאתם מישראל. על פי כלי התקשורת בטורקיה, תיירים טורקים שבאו לישראל אמרו כי בתום ביקורם, הגיעו אתמול לשדה התעופה בן גוריון, במטרה להמריא בחזרה לארצם, אז נפלו קורבן לשורת בדיקות ביטחוניות משפילות מצד כוחות הביטחון בשדה, לרבות הפשטתם.

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully