וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רשות המסים דוד ואנונו הורשע בלקיחת שוחד

גלעד גרוסמן

5.9.2011 / 9:47

מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות המסים בעבר הורשע כי קיבל מאמרגנו של הזמר קובי פרץ 350 אלף שקל כדי שיסייע לו מול רשויות המס. עם זאת, הוא זוכה מסעיף האישום של ניסיון סחיטה

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) את מנהל מחלקת מודיעין וחקירות ברשות המסים בעבר, דוד ואנונו, בלקיחת שוחד. בית המשפט קיבל את עדותו של יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, שסיפר כיצד שילם לואנונו 350 אלף שקלים כדי שזה יסייע לו מול רשויות המס. עוד קיבל בית המשפט את טענות התביעה כי ואנונו סייע לאשתו של מנכ"ל מפלגת קדימה, משה שחורי. עם זאת, בית המשפט זיכה את ואנונו מסעיפי האישום שהתייחסו לניסיון סחיטה של איש העסקים יוסי מימון, ובקבלת טובות הנאה מאיש העסקים אודי ראובן.

עוד על פרשת רשות המסים
בכיר רשות המסים הואשם: ”שלשל כספים רבים לכיסו”
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את דוד ואנונו
השוחד ברשות המסים: ”מכר מס עבור בצע כסף”

דוד ואנונו, בכיר ברשות המיסים, מובל להארכת מעצר בחשד לשוחד, פברואר 2011. אורי לנץ
לקח שוחד מאמרגנו של פרץ כדי לסייע לו מול רשויות המס. דוד ואנונו/אורי לנץ

בכתב האישום נגדו נטען כי ואנונו, שעבד במשך כ-25 שנים במשרד האוצר וברשות המסים, השתמש במעמדו הבכיר, נגישותו לגורמים ברשות וקשריו כדי לשלשל לכיסו סכומי כסף גדולים. לטענת הפרקליטות, ואנונו הטיל אימה על נישומים תוך חשיפת מידע מסווג בהליכים המתנהלים נגדם, וכתנאי לקידום בעניינם ולטיפול בהם תמורת תשלום.

עוד נטען בכתב האישום כי ואנונו נשא אצל הנישומים ציפיות שבאמצעות מעמדו הבכיר וכוחו הרב, הוא יקדם את ענייניהם. בפרקליטות טענו כי ואנונו פעל בתוך רשות המסים כבתוך עסק פרטי כאשר יחד עם אחרים איתר קורבנות בעלי ממון חשף בפניהם מידע רגיש ומסווג ואיים עליהם שמצבם מול הרשות עגום וזאת כדי לסחוט מהם כספים. לטענת הפרקליטות, הוא יצר קשרים עם אנשים בתפקידים פוליטיים וזאת כדי לסייע לו לקדם את האינטרסים שלו והפך לכתובת עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully