וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בכרמל: טיוטת דו"ח המבקר תישלח השבוע לרה"מ

הדו"ח, שצפוי להיות חריף במיוחד במסקנותיו, צפוי לכלול, בין היתר, ביקורת נוקבת על שר הפנים אלי ישי שהיה ממונה על שירותי הכבאות. בעיתון "הארץ" דווח, כי ישי התייעץ עם עורך דין

כשמונה חודשים לאחר שהשריפה בכרמל כילתה עשרות אלפי דונמים של יער, צפוי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לשלוח בתחילת השבוע את טיוטת דו"ח הביקורת בעניין - כך פורסם הבוקר (ראשון) בעיתון "הארץ". על פי הדיווח, הטיוטה תכלול, בין היתר, ביקורת נוקבת על שר הפנים אלי ישי, שהיה אחראי על שירותי הכיבוי בזמן השריפה. עוד דווח, כי בימים האחרונים ישי אף התייעץ בנושא עם עורך הדין אסף פוזנר. פוזנר סירב להגיב לדברים.

תוצאות שריפת הענק בכרמל, יום שני. אורי לנץ
הדו"ח בדק בין היתר גם את רמת המוכנות של שירותי הכבאות. השריפה בכרמל/אורי לנץ

בימים הקרובים יישלחו טיוטות הדו"ח לגופים המבוקרים ובהם המשטרה, שירותי הכיבוי ושירות בתי הסוהר. הטיוטה תישלח גם לחמישה שרים בממשלה, שמיוחסת להם אחריות אישית-מיניסטריאלית. המבוקרים יידרשו להגיב לטיוטה בתוך חודש, והדו"ח הסופי של המבקר יוגש זמן קצר לאחר מכן.

"הדו"ח על האסון בכרמל יהיה קשה מאוד, ואני בדרך כלל זהיר מאוד בדיבורי", הצהיר לינדנשטראוס במהלך ביקור שערך לפני כשבועיים בדליית אל-כרמל ובעוספייה. כשבוע קודם לכן, במהלך דיון של הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, אמר לינדנשטראוס, כי "הממצאים גילו רשלנות גבוהה מאוד". הוא הוסיף: "ראיינו מספר גדול של עדים שהיו פעילים בזמן השריפה ולאחר מכן. ראיינו גם כמעט את כל משפחות הרוגי האירוע הנורא הזה. ביקרנו בבתיהם. היה שיתוף פעולה מלא. קיבלנו את החומרים בצורה שיטתית".

בין הנושאים שבדק המבקר: כיצד הגיע אוטובוס הצוערים לאזור השריפה, מי היה אחראי לסגירת הצירים בהם נע האוטובוס, ומה הייתה רמת המוכנות בשירותי הכבאות, במשטרה ובצה"ל. כמו כן, נבדקה התנהלות השלטון המקומי בכל הנוגע לפינוי אזרחים. הבדיקה עסקה גם במעורבות האוצר ובאופן התקצוב של הגורמים הרלבנטיים. כמו כן, בדק המבקר את נציבות הכבאות הארצית ואת מבנה שירותי הכבאות ויכולת התפקוד שלהם.

עוד על השריפה בכרמל
מבקר המדינה: דו"ח אסון הכרמל יהיה חמור מאוד
המבקר: "חקירת אסון הכרמל גילתה רשלנות גבוהה"
תזכורת: כך נקברה ועדת החקירה לבדיקת השריפה בכרמל
המדינה תקצה 55 מיליוני שקלים לשיקום יערות הכרמל
תיעוד נדיר: הדקות האחרונות של צוערי שב"ס בכרמל
האסון בכרמל - סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully