וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לרוכבי האופניים בערים: בוטלה חובת חבישת קסדה

עם כניסת החוק החדש לתוקף, לא יהיה עוד צורך לחבוש קסדה בעת רכיבה על אופניים בדרכים עירוניות. ח"כ חנין: בטיחות הרוכבים תושג באמצעות סלילת נתיבים מתאימים, ולא ע"י חוק פלילי

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק שיזמו ח"כ דב חנין (מרצ) וח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), לביטול חובת חבישת קסדת אופניים בדרכים עירוניות, לרוכבים בני 18 ומעלה.

"זהו סופו של מסע ארוך בכנסת שנועד להגיד: אין להילחם ברוכבי האופניים", אמר חנין. "האופניים אינם הבעיה אלא חלק מהפתרון לבעיות הסביבתיות והתחבורתיות. השגת בטיחות עבור רוכבי האופניים תושג, על פי מחקרים, ראשית באמצעות סלילת נתיבי תחבורה בטוחים ויעילים - ובאמצעות הגדלת מספר הרוכבים".

"לא להציב מכשולים לתחבורת האופניים"

לדברי חנין, "חובת חבישת קסדה דווקא מקטינה את מספר רוכבי האופניים. אין לפתור את אזלת ידה של הממשלה בתחום באמצעות הפרטת האחריות לבטיחות או גלגולה אל הרוכבים והפיכתם לעבריינים פליליים. על הממשלה ועל השלטון המקומי לפעול יחד למען עידוד תחבורת האופניים ולא להציב לה מכשולים".

לפני שלושה שבועות דחתה ועדת הכלכלה את בקשתם של
חברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), חמד עמאר (ישראל ביתנו) ורחל אדטו (קדימה) לקיים דיון מחדש בהצעה. ח"כ עמאר, שהתנגד לביטול החובה לחבוש קסדה, אמר אז כי הוא "נפילה מאופניים על הראש יכולה להיות קטלנית. בשנת 2010 נהרגו 17 בני אדם בעת רכיבה על אופניים, ולרוכבים אין שום הגנה מלבד קסדה, שיכולה לחסוך בחיי אדם".

עוד בנושא:
החוק שיפטור רוכבי אופניים מקסדה לא ייבחן מחדש
רוכבי האופניים לא יחוייבו לחבוש קסדה בעיר?
קסדת ה’חצי’ תיאסר לשימוש
עכשיו זה רשמי: אפשר לנסוע באופניים חשמליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully