וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: ישראל הגבירה את הרס המבנים הפלסטיניים בגדה

יהושע בריינר

25.7.2011 / 13:07

בארגון שמתאם את העניינים ההומינטריים מטעם האו"ם בשטחים, מביעים דאגה מהכפלת הרס המבנים הפלסטיניים בשטחי C. "ההריסות הרבות מדרדרות את הפלסטינים לעוני קשה"

"ישראל כמעט והכפילה את מספר ההריסות של מבנים פלסטיניים ביהודה ושומרון בשנה החולפת", כך נטען בדו"ח שפרסם משרד התיאום של האו"ם לעניינים הומניטריים בשטחים ("אוצ'ה"). מנתוני הארגון עולה כי עד לשבוע שעבר הרסה ישראל מתחילת השנה 372 מבנים וזאת לעומת כ-200 בלבד שנהרסו בתקופה המקבילה בשנת 2010. לטענת "אוצ'ה", ההריסות הובילו ל"עקירתם בכפייה" של 727 פלסטינים, וזאת לעומת 299 פלסטינים "שנעקרו מבתיהם" בשנה הקודמת . בארגון טוענים כי למעלה מ-3,000 צווי הריסה וצווי הפסקת עבודה הוצאו לפלסטינים.

לפי נייר עמדה שפרסם הארגון בשבוע שעבר, המנהל האזרחי החל לנקוט השנה ביד קשה וחריפה נגד הבנייה הפלסטינית בשטחי C, המצויים תחת שליטה ישראלית מלאה. בשטחים אלו מתגוררים כ-150 אלף פלסטינים, חלקם הגדול בדואים. ב"אוצ'ה" אומרים כי רק אחוז אחד מכלל השטח מתוכנן לטובת התפתחות הבנייה הפלסטינית. "מרבית משטחי C הם שטחים צבאיים ואזורים המיועדים להרחבת ההתנחלויות, ציינו ב"אוצ'ה", "המצב הנוכחי מאפשר הצקות של הצבא הישראלי ומתקפות של מתנחלים כנגד הפלסטינים. ההריסות הרבות מדרדרות את המשפחות הפלסטיניות לעוני קשה שקיים בלאו הכי".

לפי הארגון, ההריסות שמבצע המנהל האזרחי כוללות גם מבנים חקלאיים ובורות מים, דבר שגורם בין היתר לבעיות בריאותיות קשות בקרב האוכלוסייה שגרה בשטחים וכן לתשלום של 400% יותר ברכש מים לטובת הפלסטינים. נציגי "אוצ'ה" הגיעו בשבוע שעבר לכפר הבדואי חאן אל-עמאר הסמוך למעלה אדומים, שם קיבלו התושבים צווי הריסה. אנשי הארגון הביעו דאגה עמוקה מהרס המבנים ומהשלכותיו של הפלסטינים.

מלשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה לטענות הארגון כי "נבקש להדגיש כי מדובר בפעילות לאכיפת חוקי התכנון והבנייה המתבצעת כלפי המגזר הישראלי והפלסטיני כאחד ועל פי סדרי עדיפויות כפי שאף הוצגו עשרות פעמים בפני בג"ץ. יחד עם זאת, יודגש ויצוין כי הדו"ח מתבסס ברובו על נתונים לא מדויקים. צר לנו שהארגון בחר, ולא בפעם הראשונה, לכתוב דו"ח מוטה, המתבסס על נתונים בלתי מדויקים במקום לשתף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים".

עוד בנושא:

היועמ"ש יחליט אם לעכב הריסת בתים בי-ם
המשבר הבא? אושרה הריסת בתים בסילוואן
"יהודים מופלים לרעה בדיוני הריסת בתים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully