וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: 127 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס

המטוס שהמריא מהבירה קינשאסה התרסק מטרים ספורים משדה התעופה בו תוכנן לנחות. הרשויות מעריכות כי הסיבה להתרסקות היא מזג האוויר הסוער. 51 בני אדם חולצו מהמטוס בשלום

127 בני אדם מתו אתמול (שישי) בהתרסקות מטוס מדגם "בוינג 727" במזרח קונגו. מחברת התעופה הלאומית "הווה בורה" נמסר, כי 51 בני אדם שרדו את ההתרסקות. המטוס התרסק מטרים ספורים ממסלול הנחיתה בשדה התעופה בעיר קיסאנגני אליה המריא מבירת המדינה, קינשאסה.

מנכ"ל חברת התעופה, סטרבוס פאפאיואנו, אישר כי המטוס התרסק והבהיר כי עדיין לא ברור כמה נוסעים ואנשי צוות היו על המטוס ועל כן ייתכן כי מניין ההרוגים ימשיך לעלות. דובר רשות התעופה בקונגו הסביר כי קרוב לוודאי שהמטוס התרסק בעת שניסה לנחות בשדה התעופה בעקבות תנאי מזג אוויר קשים. "זה היה בגלל הרעם, אנחנו כבר הוצאנו משם לפחות 40 פצועים ומאמצי החילוץ נמשכים".

התרסקות מטוס בדרום הודו, מנגלור. רויטרס
עדיין לא ברור כמה נוסעים ואנשי צוות היו על המטוס ועל כן ייתכן כי מניין ההרוגים ימשיך לעלות/רויטרס

בקונגו אירעו מספר התרסקויות של מטוסים בשנים האחרונות. לפני שלושה חודשים התרסק מטוס של האו"ם במהלך ניסיון נחיתה בשדה התעופה של הבירה קינשאסה. בהודעה שמסר דובר הארגון, פארהאן האק, צוין כי רק אדם אחד ניצל מבין 33 הנוסעים והיתר נהרגו.

לפני כשנה התרסק מטוס קל במדינה, וגרם למותם של 20 בני אדם הן במטוס והן על הקרקע, כך דיווחו גורמים באו"ם. דובר האו"ם בקונגו, מדנודג'ה מונובאי, אמר כי "המטוס התרסק על בית והרג כמה אנשים".

בשנת 2008 התרסק מטוס של חברת "הווה בורה" (אותה החברה לה שייך המטוס שהתרסק אמש) בעקבות תקלה בהמראה ופגע בשוק הומה אדם בעיר גומה. בעקבות ההתרסקות נהרגו 40 בני אדם, רובם על הקרקע. חודשיים לאחר מכן מטוס של אותה חברה התרסק בעקבות מזג אוויר סוער וכל 17 הנוסעים שהיו עליו נהרגו.

עוד באותו נושא:
לפני שלושה שבועות: 44 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס ברוסיה
לפני חודשיים: 22 הרוגים בהתרסקות מטוס בארגנטינה

(עדכון ראשון: 22:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully