וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הימין זועמים: "לשקול להעמיד את דגן לדין"

5.6.2011 / 11:21

שרי הימין התבטאו בחריפות נגד ראש המוסד היוצא, בטענה שדבריו נגד תקיפה באירן והביקורת על ההנהגה הסבו נזק לישראל: "יוצא שזקנתו מביישת את בחרותו"

שרי הימין מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה על ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שיצא נגד תקיפה ישראלית באירן וקרא לאמץ את יוזמת השלום הסעודית. בפתח ישיבת הממשלה אף קרא יו"ר הבית היהודי, שר המדע דניאל הרשקוביץ', לשקול להעמיד את דגן לדין: "יש דברים שבין אם הם נכונים או לא, אתה לא יכול לומר אותם. לו היה מישהו יוצא מהקבינט ומדבר על יכולותיה של ישראל הוא היה עומד למשפט על גילוי סודות. אם יש פגיעה בביטחון ישראל, צריך לעשות מה שהיו עושים במקרים אחרים אז אולי יש מקום להעמיד אדם לדין על כך".

לדבריו, "הא'-ב' בשמירה על ביטחון המדינה זה אמינות. לפעמים אדם שאומר דברים כאלה, יוצא שזקנתו מביישת את בחרותו. אמירה כזו היא פגיעה בביטחון ישראל, ואני מתקשה להבין את התנהלותו".

"ביטוי לתרבות שלטון לא ראויה"

שר התשתיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) אמר כי "זהו עוד ביטוי לתרבות שלטון לא ראויה. אלו דברים שצריך לומר בפורומים סגורים. כשמדינת ישראל עושה דימוי מסוים כלפי אירן ובא ראש מוסד ואומר דברים כאלו, זו פגיעה בביטחון המדינה. הוא היה ראש מוסד מצוין וכל אחד נכשל מתישהו". עם זאת, לנדאו יצא נגד אלו שתקפו בצורה חריפה את דגן ונגד הרעיון להעמידו לדין."זהו קש וגבבה. עוד פרקליטים, עוד עוד חקירות, לעם כבר נמאס מכך".

גם שר האוצר, יובל שטייניץ (ליכוד), הגיב לדברים של דגן ואמר: "אני זוכר את מאיר דגן בתחילת דרכו לתפקיד, כאשר התנגד בתוקף לפטפטת של יוצאי מערכת הביטחון. הכלל נאה דורש נאה מקיים וזה צריך לחול גם עליו".

אמש תקף את דגן גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. בראיון שהעניק לערוץ 2, אמר יעלון כי "אם בעקבות דבריו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, הציבור שם סימני שאלה על מידת האחריות של ההנהגה – זו פגיעה בביטחון המדינה, ללא ספק". יעלון הוסיף כי "אני מכיר את דגן שנים ארוכות. יש לי הערכה רבה ליכולותיו המקצועיות. אני חושב שהדברים שיצאו מפיו בתקופה האחרונה הם בלתי אחראיים, ובוודאי בלתי תקינים במדינה דמוקרטית. כי במה מדובר? אם על דעתו הוא עוסק פה בנושאים שבוודאי רובם נידונו עם הדרג המדיני במשך השנתיים האחרונות, אני חושב שזה לא תקין דמוקרטית להעביר ביקורת על דרג נבחר, ובוודאי שלא להפיץ מידע שאמור להישמר כמידע סודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully